بیمه ویژه صنعت بیمه زمان درست سرمایه گذاری در دیگر صنایع را از دست داده است - بیمه ویژه

صنعت بیمه زمان درست سرمایه گذاری در دیگر صنایع را از دست داده است

نایب رییس هیات مدیره شرکت گروه سرمایه گذاری و مدیریت مالی میلاد شهر، اظهار کرد: بازار مسکن می تواند یکی از گزینه های شرکت های بیمه ای برای سرمایه گذاری باشد زیرا این بازار با توجه به تورم، همیشه روندی صعودی داشته اما محدودیت هایی در صنعت بیمه درحوزه سرمایه گذاری وجود دارد که مانع از ورود این صنعت به حوزه های پربازده می شود.

بیمه ویژه ، بهاره تاجرباشی، “کمال خانزاده” درگفت و گو با بیمه ویژه ، گفت: بازار مسکن یکی از بازارهایی است که در بازه های زمانی ۱۰ تا ۲۰ ساله بازدهی معقولی داده و همیشه یکی از بازارهای کم ریسک است که استقبال عمومی افرادجامعه  هم از این بازار خوب بوده است.

وی، افزود: بازار مسکن همیشه یک بازدهی معقول درحد سایر بازارها داشته و شرکت های بیمه ای هم با توجه به اینکه منابع خوبی دارند در این بازار سرمایه گذاری می کنند و شرایط شرکت های بیمه ای درحال حاضر از لحاظ دارایی خوب است و شرکت هایی هستند که پروژه های خوبی هم در این زمینه اجرا کردند.

نایب رییس هیات مدیره شرکت گروه سرمایه گذاری و مدیریت مالی میلاد شهر، با اشاره به دستورالعمل های بیمه مرکزی و حاشیه سود پایین صنعت بیمه، ادامه داد: این صنعت در سنوات گذشته به حوزه های پربازده ورود نکرده به عنوان نمونه صنعت پتروشیمی مزیت بالایی دارد و اگر صنعت بیمه ۱۵ سال پیش به حوزه سهامداری این صنعت ورود کرده و در این حوزه سرمایه گذاری می کرد الان می توانست سود خوبی ببرد.

وی، خاطرنشان کرد که معمولا هزینه های صنعت بیمه در سنوات مختلف بیش از درآمد آن است که به همین دلیل فرصت های خوبی را در سال های گذشته از دست داده است.

نایب رییس هیات مدیره شرکت گروه سرمایه گذاری و مدیریت مالی میلاد شهر، اظهار کرد: درحال حاضر هم بازار استارت آپ ها برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است که صنعت بیمه به آن ورود نکرده درصورتیکه می توانند با الگو برداری از کشورهای دیگر به این حوزه ورود کند زیرا دنیا به سمت اقتصاد دیجیتال می رود.

خانزاده، با بیان اینکه دولت در زمینه اقتصاد دیجیتال برنامه ریزی های خوبی کرده، گفت: شاید در ۵ سال آینده ۱۰ تا ۱۵ درصد اقتصاد کشور دیجیتالی شود و با توجه به اینکه شرکت های بیمه ای درحال حاضر شرایط نقدینگی خوبی دارند بهتر است که به این حوزه های جدید ورود کنند.

وی، ادامه داد: با بررسی صورت های مالی شرکت های بیمه ای متوجه می شوید که اکثر نقدینگی شرکت های بیمه ای در بانک یا اوراق های دولتی سرمایه گذاری می شود و اگر بتوانند کمی حوزه های سرمایه گذاری خود را با تایید بیمه مرکزی به سمت استارت اپ ها ببرند در ده سال آینده سود خوبی برداشت خواهند کرد.

نایب رییس هیات مدیره شرکت گروه سرمایه گذاری و مدیریت مالی میلاد شهر، اذعان داشت که صنعت بیمه  زمان درست سرمایه گذاری در صنایع دیگر را از دست داده و به همین دلیل در دو بازار پول و ملک سرمایه گذاری می کند و به دلیل فشارهای بیمه مرکزی عمدتا در اوراق های دولتی سرمایه گذاری می کنند.

خانزاده، با بیان اینکه بخش سرمایه گذاری صنعت بیمه با تفکر سنتی کار می کند، گفت: سهامداران در بازار سهام استقبال چندانی از صنعت بیمه نمی کنند زیرا سود تقسیمی بسیار پایینی دارند و بازار سهام از سهم هایی که سود تقسیمی کمی دارد استقبال نمی کند در مقطعی که از سهم ها حمایت شود بالا می آیند اما در روند نزولی بازار بیشتر از سایر سهم ها افت می کنند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 208 views بار دسته بندی : بیمه های بازرگانی تاريخ : 8 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها