بیمه ویژه «آب شیرین دریا» تا پایان ۱۴۰۳ به زاهدان می‌رسد‌ - بیمه ویژه

«آب شیرین دریا» تا پایان 1403 به زاهدان می‌رسد‌

به گفته مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن، فاز اول خط انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرق کشور در قالب ۱۵ جبهه کاری در دستور کار قرار گرفته است و تعداد جبهه‌های کاری تا ماه آینده به بالای ۳۰ پیمانکار

به گزارش بیمه ویژه به نقل از فارس، محمدحسن اسدی، با اشاره به جزئیات خط انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی کشور اظهار داشت: استفاده از منابع آب نامتعارف نظیر آب دریا یکی از مهمترین دستورکارهای دولت سیزدهم است و رفع ناترازی آبی به ویژه در نوار ساحلی جنوب کشور و استان‌های شرقی از این محل هدف گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن گفت: فاز اول خط انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی کشور در قالب ۱۵ جبهه کاری در دستور کار قرار گرفته که تعداد جبهه‌های کاری تا ماه آینده به بالای ۳۰ پیمانکار خواهد رسید طبق زمان‌بندی پیش رو در صورت تامین مالی به موقع مقرر است، تا پایان سال ۱۴۰۳ زمینه شیرین‌سازی و انتقال ۱۰۰ هزار مترمکعب در روز برای استان سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار گیرد.

* پیشرفت ۱۳٫۱۶ درصدی خط انتقال آب از دریا به سیستان و بلوچستان

اسدی با اشاره به اجزاء پروژه بیان کرد: مسیر آبرسانی به زاهدان و در ادامه به استانهای شرقی کشور تا مشهد از بخش‌های مختلفی از جمله آبگیر، تاسیسات نمک‌زدایی، سامانه انتقال تا زاهدان بطول ۵۵۰ کیلومتر، ۱۰ ایستگاه پمپاژ، تونل آب‌بر جاوشیر به طول ۱۲٫۲ کیلومتر تشکیل شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: هم اکنون این پروژه ۱۳٫۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۱٫۷۹ درصد از پیشرفت برنامه‌ریزی شده بیشتر است و با توجه به اهتمام ویژه وزارت صمت و سهامدران شرکت و حمایت دولت محترم و سایر نهادهای ذیربط برای تکمیل این طرح امیدواریم راس مهلت مقرر آب دریا به مردم سیستان و بلوچستان برسد.

* آماده میزبانی از کارشناسان برای معرفی حجم عظیم کار در پروژه انتقال آب از دریا هستیم

وی افزود: اظهارنظر کارشناسان پیرامون طرح‌های انتقال آب از دریا بیانگر پویایی فضای تخصصی این حوزه است و این آمادگی وجود دارد، کلیه کارشناسان و فعالان این حوزه با حضور در جبهه‌های کاری مختلف از حجم کار عظیمی که در حال انجام است مطلع شوند. 

مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن تاکید کرد: آنچه در این مرحله از زمان مهم است، دوری از تنبلی و فرصت سوزی و ایجاد امید در توسعه کشور بخصوص سیستان و بلوچستان عزیز است که متاسفانه برخی افراد با بی اطلاعی از اقدامات مهم دولت سیزدهم، آب به آسیاب دشمن می‌ریزند که می‌بایست پاسخگوی نطق‌های بی‌منطق خود باشند.

روز گذشته اظهارات یک کارشناس منابع آب در صداوسیما پیرامون طرح‌های انتقال آب از دریا به سیستان و بلوچستان خبرساز شده بود. این کارشناس در یک مصاحبه عنوان کرد: هزینه خط انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان معادل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است اما یک قطره آب برای مردم سیستان نخواهد داشت.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 309 views بار دسته بندی : بیمه های بازرگانی تاريخ : 29 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها