بیمه ویژه سود خالص بیمه ای زندگی خاورمیانه ۲۲۵ درصد رشد کرد - بیمه ویژه

بیمه ویژه ، زهرا نامداری، این رقم در مقایسه با درآمدهای بیمه ای ۲۱۰ میلیارد و ۶۰۴ میلیون تومانی این شرکت در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۴۱۷ میلیارد تومان رشد داشت.

شرکت بیمه زند گی خاورمیانه در دی‌ماه ۱۳۹۵در اداره ثبت شرکت‌ها به عنوان اولین شرکت تخصصی بیمه زندگی در کشور ثبت شد.

این شرکت  با دریافت پروانه خود از بهمن‌ماه ۱۳۹۵ رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.

این شرکت بیمه ای محصولاتی همچون بیمه عمر ساده زمانی، بیمه عمر مانده بدهکار، بیمه تمام عمر، بیمه عمر و سرمایه گذاری، بیمه مستمری و بازنشستگی، بیمه مستمری آنی و طرح بیمه معوق را ارائه می کند.

عملکرد شرکت بیمه زندگی خاورمیانه در سال گذشته منجر به سود عملیاتی ۸۶ میلیارد و ۵۸۴ میلیون تومانی شد.

این رقم در مقایسه با سود عملیاتی سال ۲۷ میلیارد و ۵۱۶ میلیون تومانی سال ۱۴۰ شرکت بیمه خاورمیانه، حدود ۲۱۵ میلیارد تومان رشد داشت.

سود خالص این شرکت بیمه ای هم در سال گذشته به رقمی در حدود ۸۸ میلیارد تومان رسید که رشدی ۲۲۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشت.
 

InShot_۲۰۲۳۰۷۱۹_۱۱۴۷۵۱۱۲۴

شرکت بیمه زندگی خاورمیانه در سال گذشته از محل منابع بیمه ای خود بالغ بر ۱۰۹ میلیارد تومان درآمد سرمایه گذاری به دست آورد.

درآمد سرمایه گذاری از محل منابع بیمه ای این شرکت در سال ۱۴۰۰ حدود  ۲۳ میلیارد تومان بود که حکایت از رشد بالغ بر ۸۵ میلیارد تومانی این شرکت در سال ۱۴۰۱ دارد.

قابل توجه آنکه سود انباشته شرکت بیمه زندگی خاورمیانه هم در سال گذشته رشد خوبی داشت و به رقمی بالاتر از ۷۶ میلیارد تومان رسید.

ناگفته نماند که این شرکت بیمه ای در سال گذشته دارایی های ثابت مشهود خود را تا ارزش ۴۹ میلیارد  تومان در مقابل خطرات احتمالی ناشی از حریق، سیل و زلزله ی نزد شرکت بیمه ایران تحت پوشش بیمه قرار داده است.

شرکت های بانک خاورمیانه با ۲۰ درصد و سبد شرکت ارزش آفرینان با ۱۰٫۲ درصد بزرگترین سهامداران شرکت بیمه زندگی خاورمیانه را تشکیل می دهند.

در رتبه های بعدی شرکت های آسفال طوس، شرکت سام گروه و شرکت کیا آسا تجارت توس هر کدام ۴٫۳ درصد از سهام شرکت بیمه زندگی خاورمیانه را در اختیار دارند.

از هادی برخوردار، خسرو اسمعیل زاده، سید احمد احمدی هاشمی، سیدحسین سلیمی و محمد ابراهیم امین به عنوان اعضای هیات مدیره شرکت بیمه زندگی خاورمیانه یاد می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 200 views بار دسته بندی : بیمه های بازرگانی تاريخ : 19 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.