بیمه ویژه سود انباشته صبا تامین ۸۳ درصد کاهش یافت - بیمه ویژه

بیمه ویژه ، زهرا نامداری، این رقم در مقایسه با جمع درآمدهای عملیاتی ۱٫۰۰۲ میلیارد تومانی این شرکت در ۳ ماهه منتهی به ۳۱ مرداد ماه سال گذشته، ۲۳ درصد رشد نشان می دهد.

شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (سهامی عام) از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی است که با ارائه خدمات مالی به نحوی با تمام هلدینگ‌های تابعه شستا در تعامل بوده و به عنوان بازوی بازار سرمایه شستا از بازیگران اصلی بازار سرمایه محسوب می شود.

این شرکت در نتیجه فعالیت های خود موفق شد  تا در سه ماهه منتهی به ۳۱ مرداد ماه سالجاری، سود عملیاتی ۱٫۲۰۹میلیارد تومانی را محقق کند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی ۲۲ درصدی را نشان می دهد.

از قرار معلوم سود عملیاتی شرکت سرمایه گذار ی صبا تامین در سه ماهه منتهی به ۳۱ مرداد ماه سال گذشته رقمی بالغ بر ۹۹۰ میلیارد تومان بوده است.

photo_2023-09-25_10-14-53

مروری برعملکرد شرکت سرمایه گذاری صبا تامین نشان داد که سود خالص این شرکت در مدت مورد نظر این گزارش به رقمی بالغ بر ۹۷۳ میلیارد تومان رسیده است.

این رقم در مقایسه با سود خالص ۷۶۰ میلیارد تومانی این شرکت در سه ماهه منتهی به ۳۱ مرداد سال ۱۴۰۱، حدود ۲۸ درصد رشد داشت.

هرچند که سود خالص هر سهم این شرکت در ۳ ماهه منتهی به ۳۱ مرداد سالجاری با ۳۸ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۱۰۵ ریال اعلام شد.

درعین حال سود انباشته شرکت سرمایه گذاری صبا تامین در مدت ۳ ماهه منتهی به ۳۱ مرداد سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۳ درصد کاهش نشان داد.

به بیان بهتر،  سود انباشته شرکت سرمایه گذاری صبا تامین در مدت ۳ ماهه منتهی به ۳۱ مرداد سالجاری به رقم ۱٫۱۷۴ میلیارد تومان رسید.

سرمایه گذاری صبا تامین در صنعت بیمه

 شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین یکی از سهامداران مطرح پنج شرکت بیمه ای، ملت، البرز، دانا، اتکایی امین و میهن به شمار می رود که به واسطه همین سهامداری،  بر تصمیمات این شرکت ها تاثیر داشته است.

photo_2023-09-25_10-14-50

به نظر می رسد که  در یکسال اخیر اشتهای شرکت سرمایه گذاری صبا تامین برای سهامداری ۲ شرکت بیمه البرز و اتکایی امین افزایش داشته است.

درحال حاضر شرکت سرمایه گذاری صبا تامین ۱۲٫۴۲ از سهام بیمه دانا، ۹٫۷۷ درصد از سهام بیمه ملت و ۸٫۹۲ درصد از سهام شرکت بیمه البرز را دراختیار دارد.

همچنین این شرکت، ۸٫۳۶ درصد از سهام شرکت بیمه اتکایی امین و ۷ درصد از سهام شرکت بیمه میهن را در اختیار دارد.

درحال حاضر، مهدی صادقی شاهدانی، سیدمحمدجواد میرطاهر، علی سلیمانی، ابراهیم صادقی و جلال بهارستان اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری صبا تامین را تشکیل می دهند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 170 views بار دسته بندی : بیمه های بازرگانی تاريخ : 25 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.