بیمه ویژه سوئیچ بیمه جلوی دور زدن بیمه مرکزی و سهامداران شرکت‌ها را می گیرد - بیمه ویژه

سوئیچ بیمه جلوی دور زدن بیمه مرکزی و سهامداران شرکت‌ها را می گیرد

رییس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی نمایندگان صنعت بیمه، یکی از  درخواست های  شبکه فروش از بیمه مرکزی را اجرایی شدن وعده قبلی دایر بر اجرای پروژه سوییچ برشمرد و گفت: شبکه فروش صنعت بیمه خواستار ایجاد شرایط یکسان در  رقابت برای فروش بوده زیرا  وقتی شرایط یکسان نباشد یک طرف بازنده و طرف دیگر برنده خواهد بود.

بیمه ویژه ، بهاره تاجرباشی، “حسین طاهری” در گفت و گو با بیمه ویژه ، افزود که شبکه فروش در انتظار اجرایی شدن پروژه سوییچ بوده  که قرار بود اول مهر ماه سالجاری اجرایی شود که در صورت اجرایی شدن، جلوی  رسوب پول شرکت های بیمه ای گرفته می شود. 

به اعتقاد طاهری، نگرانی شبکه فروش تنها برای خودشان نیست و نگران منافع سهامداران شرکت های بیمه ای هم هستند زیرا اگر این منابع در چرخه اقتصادی سرمایه گذاری آن شرکت بیمه ای قرار بگیرد قطعا سهامدار هم منتفع می شود اما درحال حاضر تنها کارگزاران برخط منتفع خواهند شد.

رییس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی نمایندگان صنعت بیمه، توضیح داد که قرار بر این بود که از مردادماه سال ۱۴۰۱، پروژه سوییچ اجرایی شود اما با تاخیر مواجه شده و در آخرین جلسه قرار بر اجرایی شدن این پروژه در اول مهر ماه سال ۱۴۰۲ بود. 

وی،مهمترین طرف مزیت اجرای سوئیچ بیمه مرکزی را سهامداران شرکت های بیمه ای  دانست و توضیح داد که در صورت اجرایی شدن، کارگزاران برخط  نمی توانند بیمه مرکزی را دوربزنند و وادار خواهند شد تا از درگاه بیمه مرکزی وارد شوند چون باید  مبلغ حق بیمه  به حساب شرکت بیمه ای واریز شود و در صورت عدم واریز، بیمه مرکزی می تواند جلوی رسوب منابع را بگیرد.

رییس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی نمایندگان صنعت بیمه، گفت: در یک اقتصاد سالم شرایط رقابت باید یکسان باشد و اکنون این شرایط یکسان برای شبکه فروش وجود ندارد و با ساماندهی فعالیت کارگزاران برخط، شرایط رقابت یکسان خواهد شد.

طاهری، با بیان اینکه شورای رقابت هم تاییدیه خود در خصوص اجرایی شدن پروژه سوییچ را به بیمه مرکزی ارسال کرده، ادامه داد: بیمه مرکزی در خصوص پروژه سوییچ به شورای رقابت نامه ای ارسال کرده و شورای رقابت هم حق را به بیمه مرکزی داده اما هنوز اجرایی نشده است.

وی، در پاسخ به این سوال که آیا رییس کل جدید بیمه مرکزی  از نمایندگان شبکه فروش با توجه به  دیداربا مدیران عامل شرکت های بیمه ای، دعوتی به عمل آورده است یا خیر، گفت: بعد از  انتصاب رییس کل جدید بیمه مرکزی تقاضای دیدار با وی را به بیمه مرکزی ارسال کردیم  و منتظر اعلام نتیجه هستیم. 

وی، افزود: مدیران عامل شرکت های بیمه ای با ریس کل جدید دیدار دارند و انتظار این است  که شبکه فروش که نزدیک به ۸۰ درصد تولید صنعت بیمه را به عهده دارد هم بارئیس کل بیمه مرکزی دیدار داشته  باشند. 

طاهری، گفت که با اجرایی شدن سوییچ  بیمه مرکزی، این پیام  به فعالین صنعت بیمه می رسد که بیمه مرکزی به دنبال ساماندهی فعالیت تمامی فعالین این صنعت است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 145 views بار دسته بندی : بیمه های بازرگانی تاريخ : 6 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها