بیمه ویژه سرمایه ۶ شرکت اتکایی صنعت بیمه به ۳۶۵۹ میلیارد تومان رسید - بیمه ویژه

بیمه ویژه ، بهاره تاجرباشی، براساس این گزارش، شرکت اتکایی ایران معین با سرمایه ۸۰۹ میلیارد تومانی در رتبه اول  و دارای بالاترین سرمایه در بین ۶ شرکت بیمه اتکایی بوده است.

 شرکت های بیمه اتکایی ایرانیان وامین که از شرکت های باسابقه در زمینه اتکایی هستند نیز با سرمایه ۸۰۰ میلیارد تومانی در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

photo_2023-07-16_11-47-34

ناگفته نماند که ۹۵ درصد سهام شرکت بیمه اتکایی ایران معین متعلق به تنها شرکت بیمه دولتی یعنی شرکت بیمه ایران است که از اوایل سال گذشته تغییر کاربری داده و به شرکت اتکایی تبدیل شده است.

شرکت های اتکایی تهران رواک و آوای پارس نیز از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده اند.

در تیرماه سال گذشته با کاهش سهم دولت از بازار، ۹۱ درصد سهم اتکایی در بخش بیمه های غیر زندگی و ٨٣ درصد در بخش بیمه های زندگی به صنعت بیمه منتقل شد.

این امر قابلیت جدیدی را برای شرکت های اتکایی ایجاد کرد و کاهش سهم اتکایی اجباری بیمه مرکزی  فرصت های مطلوبی برای کسب و کار در این بخش از صنعت بیمه را فراهم کرده است.

حال باید دید که شرکت های بیمه اتکایی جدید در کنار دو شرکت اتکایی با سابقه اما با مدیران عامل تازه نفس چه برنامه هایی برای کسب بازار بیشتر تدارک دیده اند؟ 

و اینکه این میزان سرمایه با توجه به شرایط انباشته شدن ریسک در داخل کشور برای پوشش تمامی ریسک های کشور کافی است؟

ناگفته نماند که بیمه مرکزی از سال ۸۹  برای بسیاری از شرکت‌های بیمه مستقیم که براساس ضوابط اجرایی آیین نامه ۴۰٫۵ می‌توانستند مجوز اتکایی از بیمه مرکزی بگیرند، مجوز صادر کرده و در حال حاضر هم تعدادی از  شرکت  های مستقیم بیمه‌ای دارای مجوز قبولی اتکایی در کنار شرکت های اتکایی در این زمینه فعالیت می کنند.

براساس سالنامه آماری سال ۱۴۰۰ بیمه مرکزی، شرکت های بیمه مشمول برای قبولی اتکایی برای سال ۱۴۰۱، شرکت های بیمه ایران، پاسارگاد، البرز، ملت، کوثر و کارآفرین بودند.

 شرکت بیمه ایران با ظرفیت مجاز قبولی اتکایی ۲۵۵۶ میلیارد تومان در رتبه اول، شرکت بیمه پاسارگاد با ظرفیت مجاز قبولی اتکایی ۶۹۰ میلیارد تومانی رتبه دوم و شرکت بیمه البرز با ظرفیت مجاز قبولی اتکایی ۴۶۹ میلیارد تومان در رتبه سوم را در سال ۱۴۰۰ به خود اختصاص دادند.

photo_2023-07-16_11-47-38

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 219 views بار دسته بندی : بیمه های بازرگانی تاريخ : 16 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.