بیمه ویژه سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیاردی در منطقه جهان‌آباد با احداث پتروشیمی ابن‌سینا - بیمه ویژه

سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیاردی در منطقه جهان‌آباد با احداث پتروشیمی ابن‌سینا

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان گفت: با احداث پتروشیمی ابن‌سینا در منطقه اقتصادی جهان‌آباد فامنین، ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای این منطقه انجام می‌شود.

به گزارش بیمه ویژه به نقل از ایسنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی شنبه ۲۸ مرداد در آیین آغاز عملیات احداث پتروشیمی ابن‌سینای در منطقه اقتصادی جهان‌آباد فامنین با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: این پروژه به شرکتی واگذار شد که در طول سال های گذشته موفق به اجرای آن نشدند به همین علت مدیریت استان زمینی که داده بود را برگرداند.

وی اضافه کرد: گروه پتروشیمی مارون را اضافه کردند و تصمیم بر آن شد که کار را سه ساله تمام کنند و ۳۰۰۰ میلیارد تومان هم به بانک‌های استان واریز کنند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه سال ها و ماه ها برای این پروژه کار شده است، افزود: در طول چند ماه اخیر جلسات زیادی گذاشته شده و آب و پست ویژه برق تأمین شده به طوریکه امروز این منطقه گران‌قیمت‌ترین منطقه در استان است.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان مهاجرت معکوس داشتیم، یادآور شد: امروز در استان سرمایه‌گذاری کلان می خواهیم‌، مشکل استان تنها اشتغال نیست، این منطقه برای سرمایه گذاری رشد و توسعه می خواهد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه استان در حال توسعه است، بر برقی شدن قطار همدان- تهران تأکید و اظهار کرد: راه‌آهن برقی شود یک ساعت راه تا تهران است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه استان همدان یکپارچه است چراکه وحدت و کنار هم بودن به استان کمک می‌کند، گفت: معدن لیتیوم قهاوند قله بلند کشور است که باید برای آن برنامه ریزی شود.

پتروشیمی می تواند رونق اقتصادی فامنین را به ارمغان بیاورد

دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نیز در این مراسم، با بیان اینکه شهرستان فامنین ظرفیت های زیادی دارد، گفت: این شهرستان نتوانسته آن‌گونه که باید پیشرفت داشته باشد بنابراین امیدواریم با آغاز طرح‌های صنعتی شاهد توسعه همه جانبه این منطقه باشیم.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی با اشاره به اینکه خشکسالی ها باعث مهاجرت شده است، اضافه کرد: این منطقه محروم است و ایجاد پتروشیمی می تواند رونق اقتصادی به ارمغان بیاورد.

وی با تأکید بر اینکه ۲۰۰۰ میلیارد سرمایه گذاران آوردند که باید زودتر جذب شود و با سرعت پیش برود، خاطرنشان کرد: سال های قبل وعده داده شده منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد برای ۳۰ تا ۹۰ هزار نفر از مردم اشتغالزایی ایجاد کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 182 views بار دسته بندی : بیمه های بازرگانی تاريخ : 19 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها