بیمه ویژه سایه‌بان‌های خورشیدی ۲۰ تا ۴۰ درصد مصرف برق را کاهش می‌دهند - بیمه ویژه

سایه‌بان‌های خورشیدی ۲۰ تا ۴۰ درصد مصرف برق را کاهش می‌دهند

مسئول برگزاری نخستین جشنواره «سایه‌بان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی» در پژوهشگاه نیرو گفت: حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد مصرف انرژی برق را می‌توانیم به وسیله سایه‌بان‌های خورشیدی کاهش دهیم؛ مسئله‌ای که آنگونه که باید و شاید در مورد آن فرهنگ‌سازی نشده و از سوی دیگر محصولات و خدمات فناورانه در بازار متناسب با تقاضای مردم وجود ندارد.

به گزارش بیمه ویژه به نقل از ایرنا، «مصطفی مافیم عصر چهارشنبه در آیین پایانی نخستین جشنواره «سایه‌بان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی» که با هدف جذب و حمایت از ایده‌ها، طرح‌های فناورانه و خلاق در حوزه مدیریت مصرف انرژی و سرمایش سنتی، توسط پارک علم و فناوری نیرو مستقر در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، افزود: پژوهشگاه نیرو به عنوان سازمانی که وظیفه توسعه فرهنگ‌سازی فناوری و محصولات فناورانه را دارد این جشنواره را طراحی کرده است.

وی افزود: نخستین جشنواره را خیلی سریع برگزار کردیم و امید است به برندی تبدیل شود و هر ساله طرح‌های مناسبی برای ارائه در این رویداد داشته باشیم. با وجود این که زمان بسیار کمی داشتیم، در شهریور ماه کار را شروع کردیم و در کمتر از یک ماه به آیین پایانی جشنواره رسیدیم.

مافی با اشاره به دریافت ۴۳ طرح و ایده در نخستین جشنواره سایه‌بان‌ها، چترهای حرارتی و خورشیدی گفت: از مجموع این طرح‌ها و ایده‌ها، ۳۵ مورد توسط افراد حقیقی و بقیه توسط حقوقی‌ها ارائه شده بود. این‌ها طرح‌های کاملی بودند که ارائه شدند. طرح‌هایی هم که ناقص بودند وارد داوری‌ها نشدند.

وی افزود: این بیانگر آن است که باید تقویت و برنامه‌ریزی کنیم تا طرح‌ها صاحبان و مالکان حقوقی داشته باشند و شرکت‌های دانش‌بنیان آنها را عهده دار و روی تجاری‌سازی طرح‌ها برنامه‌ریزی داشته باشند.

مافی خاطرنشان کرد: پس از داوری طرح‌ها توسط چهار داور، از بین این ۴۳ طرح، ۱۳ طرح انتخاب و در نهایت سه طرح به عنوان برتر قدردانی شدند.

قرار است همه این ۱۳ طرح در راستای تجاری سازی مورد حمایت پژوهشگاه نیرو قرار گیرند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 144 views بار دسته بندی : بیمه های بازرگانی تاريخ : 20 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها