بیمه ویژه دوران مدیریت ۸ رئیس کل بیمه مرکزی کمتر از ۴ سال! - بیمه ویژه

بیمه ویژه ، زهرا نامداری، براساس ماده ۲۰ اساسنامه بیمه مرکزی،رییس کل و قائم‌مقام رییس کل بیمه مرکزی برای مدت زمان چهار سال منصوب می‌شوند.

هرچند که انتصاب مجدد آنها بلامانع است.

بررسی ها نشان می دهند که میانگین عمر مدیریتی هر رئیس کل در بالاترین مقام اجرایی و اداری بیمه مرکزی حدود ۴ سال (۴۸ ماه) بوده است.

ناگفته نماند که این امر به معنای آن نیست که همه روسای کل بیمه مرکزی در طول این سال ها، بیش از ۴ سال  عهده دار این سمت بوده اند، بلکه برخی از افراد بیش از سایرین، دارای دوره ریاست کلی طولانی تری بوده اند و برخی هم دارای دوره ای کوتاهتر.

با این حال، میانگین عمر مدیریتی روسای کل بیمه مرکزی دریک دهه اخیر روند کاهشی به خود گرفته به طوریکه در ۱۰ سال اخیر  ۴ رییس کل بر کرسی مدیریتی نهاد ناظر صنعت بیمه تکیه زده اند.

در تازه ترین تغییر، روز گذشته مجید بهزاد پور تنها پس از ۱۸ ماه حضور دربرج بیمه مرکزی، از سمت ریاست کلی بیمه مرکزی کناره گرفت و علی استاد هاشمی جایگزین وی شد.

photo_2023-09-04_12-23-07

صنعت بیمه درکشور در دو دهه اخیر تحولات بزرگی همچون خصوصی سازی و آزاد سازی نرخ‌ها را تجربه کرد.

با وجود این تحولات، این صنعت همچنان با ضریب نفوذ پایین و نامناسب بودن برخی شاخص‌های توسعه یافتگی در مقایسه با آمارهای جهانی و منطقه‌ای روبرو است.

دراین بین، بیمه مرکزی به عنوان ناظر و سیاستگزار، نهادی است که با تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌ها راهبری صنعت بیمه را برعهده دارد.

یک واقعیت کلی وجود دارد و آن اینکه تغییرات مکرر روسای کل، در همه این سالها به طور قطع به نفع بیمه مرکزی و صنعت بیمه نبوده است.

بی تردید لازمه ایجاد تحول و یکی از ارکان اصلاح ساختار در صنعت بیمه، ثبات درسطوح کلان مدیریتی این صنعت است تا نهاد ناظر به واسطه این ثبات ،بتواند برنامه‌های توسعه‌ای خود را اجرایی کرده و برای پیاده سازی آن، اهداف راهبردی تعیین کند.

هرچندکه این امر به معنای آن نیست که اگر رئیس کلی در دستیابی به اهداف توسعه صنعت و شاخص های توسعه ای بیمه ، دارای عملکرد قوی نبوده، تغییر نکند.

احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه، اذعان داشت که صنعت بیمه از نقش فراتر از صنعت بیمه گران در تعامل اقتصاد ملی غفلت کرده و درخواست اول خود از بیمه مرکزی را در کنار سند راهبردی، حرکت به سمت تحول بیمه براساس بیمه گری هوشمند بیان کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 157 views بار دسته بندی : بیمه های بازرگانی تاريخ : 4 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها