بیمه ویژه حوادث شغلی در صنعت نفت بالاست - بیمه ویژه

به گزارش بیمه ویژه به نقل از شانا، مظاهر انصاری امروز (چهارشنبه، سوم آبان‌ماه) در آیین نکوداشت پدافند غیرعامل و نوزدهمین جام برتر اچ‌اس‌ئی که در ساختمان غدیر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برگزار شد، با اشاره به حوادثی که در صنعت نفت در سال‌های اخیر اتفاق افتاده است، افزود: اگر در مجموع یک پازل باشیم هرکدام بخشی از این پازل هستیم و هر کدام مسئولیتی داریم که در کنار هم معنا می‌یابد.

وی ادامه داد: ارکان تولید مهندسی، تعمیرات، تدارکات، مالی و… در کنار هم کار می‌کنند که منجر به تولید ایمن و پایدار می‌شود.

مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت با تأکید بر اینکه هرکدام از این بخش‌ها ممکن است کار خود را به‌درستی انجام دهند، اما در کنار هم قرار نگیرند، گفت: این موضوع به حادثه‌های بزرگ منجر خواهد شد.

انصاری تأکید کرد: اگر مجموعه‌ها در کنار هم به‌درستی کار نکنند، تولید پایدار به خطر می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه حوادث شغلی در صنعت نفت بالاست، افزود: این موضوع در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران مربوط به حوادث فرآیندی است و باید به مهندسی ایمنی فرآیند توجه بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت با بیان اینکه در فرآیندها هنوز بین تیم بهره‌بردار و تیم راه‌انداز اختلاف وجود دارد، ادامه داد: باید بر مبنای دستورعمل‌ها کار کنیم.

انصاری تصریح کرد: در وزارت نفت به‌دنبال اجرای اچ‌اس‌ئی برنامه‌محور و راهبردی هستیم تا به‌عنوان حامی وارد عمل شویم.

وی تأکید کرد: کشور به‌دنبال جبران ناترازی مصرف سوخت است و همه باید در این زمینه وارد شوند، اما مجموعه‌های بیرون صنعت نفت هیچ نگاهی در این زمینه ندارند.

مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت با اشاره به اینکه توسعه نیازمند رعایت الزامات و دستورعمل‌هاست، گفت: وزیر نفت نیز تأکید کرده که در تولید پایدار توجه به ایمنی حیاتی است و باید فرهنگ سازمانی سرلوحه قرار گیرد.

انصاری با تأکید بر اینکه ۲۶۴ برنامه از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ در حوزه اچ‌اس‌ئی وزارت نفت تعریف کردیم و روی کاغذ نمانده است، افزود: برای اجرای این طرح‌ها، ۱۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال منابع اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ۹۰ پروژه با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد ریال در حوزه اچ‌اس‌ئی تعریف شده است.

مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت تصریح کرد: این برنامه‌ها را ما ننوشتیم، بلکه خود شرکت‌ها اعلام کردند و ما برای اجرا از آنها حمایت کردیم.

انصاری گفت: اگر می‌خواهیم به توسعه و تولید پایدار برسیم، مدیران باید به اچ‌اس‌ئی توجه ویژه داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه اچ‌اس‌ئی وظیفه‌ای همگانی است، افزود: اغلب حوادث صنعت نفت در بازه‌های زمانی پایان تعمیرات و آغاز راه‌اندازی بوده است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 162 views بار دسته بندی : بیمه های بازرگانی تاريخ : 25 اکتبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.