بیمه ویژه جزئیات جدید از ۴۲ نیروگاه سیکل ترکیبی در حال ساخت - بیمه ویژه

‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش بیمه ویژه به نقل از فارس، برنامه توسعه نیروگاه تا پایان سال ۱۴۰۴ در قالب ساخت نیروگاه‌های حرارتی توسط بخش دولتی و خصوصی، نیروگاه‌های صنایع بزرگ و واحدهای تجدیدپذیر در دستور کار قرار گرفته است.

بر این اساس، طی ۲ سال گذشته ۳۹ واحد نیروگاه حرارتی و ۴۱ نیروگاه تجدیدپذیر به مدار بهره‌برداری آمده است و ۴۲ واحد نیروگاه حرارتی دیگر نیز در دست احداث است.

*ساخت ۱۵ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی تا پایان سال ۱۴۰۴

بر اساس گزارش شرکت برق حرارتی ساخت ۳۱ واحد نیروگاهی جدید در قالب برنامه توسعه واحدهای دولتی و خصوصی در دست احداث است که ۱۸۱۲ مگاوات از این واحدها تا پایان سال ۱۴۰۲، ۲۳۴۵ مگاوات تا پایان سال ۱۴۰۳ و ۴۶۰۱ مگاوات تا پایان سال ۱۴۰۴ برق خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به شبکه سراسری تزریق می‌کنند. بر این مبنا در قالب برنامه یادشده در مجموع ۸۷۵۸ مگاوات واحد نیروگاهی به ظرفیت شبکه برق کشور اضافه خواهد شد.

همچنین ۱۸ واحد نیروگاه صنایع کشور نیز در دست احداث است که تا خرداد ۱۴۰۴ وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

*۹۸۱۴ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر ساخته می‌شود

علاوه بر پروژه‌های حرارتی، برنامه‌ریزی برای ساخت ۹۸۱۴ مگاوات نیروگاه خورشیدی و بادی در قالب واحدهای  نیروگاهی مصوبه ماده ۱۲، واحدهای صنایع و نیروگاه‌های قراردادی ماده ۶۱، تابلوی برق سبز و سامانه‌های مقیاس کوچک احداث خواهد شد.

بر اساس برنامه یادشده سهم واحدهای نیروگاهی حرارتی و تجدیدپذیر تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۲۴ هزار و ۸۱۴ مگاوات خواهد رسید.

تا شهریور ماه ۱۴۰۰ میزان ناترازی برق رقم ۱۵ هزار مگاوات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رد کرده بود و در صورت تداوم شرایط گذشته عمق ناترازی به بیش از ۲۲ هزار مگاوات نیز می‌رسید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 161 views بار دسته بندی : بیمه های بازرگانی تاريخ : 27 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.