بیمه ویژه بازنشستگی آسوده با بیمه نامه طرح سنوات سامان - بیمه ویژه

به گزارش بیمه ویژه ، براساس ماده ۲۴ قانون کار، کارفرما موظف است سالانه یک ماه حقوق کارکنان را تحت عنوان ذخیره پایان خدمت در حساب های خود منظور و به هنگام بازنشستگی یا هر گونه ترک همکاری به کارکنان پرداخت کند.

به این مبلغ سنوات پرسنل می گویند.

این سنوات برای بالا بردن کیفیت زندگی و بازده ایجاد انگیزه بالا در کارکنان پرداخت می‌شود.

با این حال در شرایط کنونی حقوق و سنوات دریافتی بازنشستگان به تنهایی کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد، چرا که هزینه درمان اکثر بیماری ها،  بالا بوده و تنها عده کمی از مردم می توانند تمام هزینه های بیمارستان، دارو، دوره نقاهت و مواردی از این قبیل را به طور کامل پرداخت کنند.

photo_2023-09-03_11-43-10

اگر شما هم از آن جمله کارفرمایان و یا افرادی هستید که تمایل دارید یک بازنشستگی راحت و آسوده برای خود و یا کارکنان رقم بزنید و علاوه بر حقوق بازنشستگی، سرمایه ای به عنوان مکمل آن داشته باشید، پیشنهاد می کنم این مطلب را تا انتها بخوانید.

بسیاری از افراد بیمه عمر را تنها از جنبه سرمایه گذاری می شناسند اما این بیمه نامه مزایای شگفت انگیزی دارد که گاه افراد دیر از آن آگاهی پیدا می کنند، زمانی که دیگر برای شروع بیمه عمر دیر شده است!

بیمه نامه های عمر انواع مختلفی دارند و پوشش ریسک هایی همچون، فوت طبیعی، فوت در اثر حادثه، نقص عضو، از کار افتادگی و بیماری‌های خاص را شامل می شوند.

بیمه عمر در هنگام بیماری و زمانی که نیاز به درمان‌های پزشکی داشته باشید به کمک شما خواهد آمد و از شما در برابر هزینه‌های سنگین ده‌ها بیماری‌ خاص مانند سکته قلبی، سکته مغزی، سرطان، عمل قلب باز و پیوند اعضای اصلی بدن محافظت می کند.

بازنشستگی آسوده با طرح سنوات بیمه سامان

درحال حاضر یکی از طرح های جذاب بیمه عمر که شرکت بیمه سامان ارائه می کند، بیمه نامه طرح سنوات است.

همانطورکه گفته شد، کارفرمایان موظف اند پس از قطع همکاری با کارکنان، سنوات آنها را با توجه به سابقه کار آنها پرداخت کنند.

نکته جالب اینجا است که کارفرمایان می توانند مبلغ سنوات کارکنان را سالیانه به شرکت بیمه ای که این طرح را ارائه می کنند، پرداخت کرده و تعهد پرداخت سنوات پرسنل را به عهده شرکت بیمه قرار دهد.

یکی از بهترین طرح های بیمه عمر و تشکیل سرمایه با طرح سنوات که در راستای برنامه‌ریزی مالی برای آینده کارمندان و کارگران کشور وجود دارد از سوی شرکت بیمه سامان در اختیار کارفرمایان قرار می گیرد.

شرکت بیمه سامان در طرح سنوات، پس از گذشت یکسال، با توجه به مجموع اندوخته های بیمه شدگان، اعتبار وام برای کارفرما در نظر می گیرد که با استفاده از آن می توان از وامی با حداقل تشریفات اداری و مناسب ترین نرخ تسهیلات، بهره مند شد.

برای استفاده از وام بیمه سنوات سامان،  تنها ضمانت قرارداد فی مابین بیمه گذار و بیمه گر است.

این اعتبار می تواند توسط بیمه گذار به عنوان امتیازی جهت تشویق یا رفع نیاز مالی کارکنان نیز در نظر گرفته شود.

این نکته مهم را هم باید در نظر گرفت که هزینه های تخصیص یافته برای طرح های بیمه ای ، مساعدت های مالیاتی قانونی نیز در پی خواهد داشت و با توجه به اینکه هزینه های بیمه ای جزء هزینه های قابل قبول مالیاتی است باعث کاهش مالیات بردرآمد بیمه گذار می شود.

سرمایه فوت و اندوخته سرمایه گذاری نیز معاف از هر گونه مالیات هستند.

حتی وجوه مربوط به بیمه عمر بر خلاف سپرده های بانکی از مالیات بر ارث نیز معاف هستند.

از جمله مزیت های طرح سنوات می توان به پوشش فوت براثر حادثه، پوشش نقص عضو دائم بر اثر حادثه، پوشش هزینه های پزشکی براثر حادثه و پوشش هزینه بیماری های خاص اشاره کرد.

طرح سنوات شرکت بیمه سامان در مقایسه با طرح های ارائه شده از سوی سایر شرکت‌های بیمه امتیازها و مزیت هایی دارد که بد نیست به بخشی از آنها اشاره کنیم:

  • پرداخت بروز اندوخته سنوات
  • پرداخت سود حاصل از سرمایه گذاری تحت عنوان اندوخته مازاد
  • امکان اعطای وام به کارکنان از پایان سال اول با کمترین بهره
  • امکان عقد قرارداد با کارفرمایان حقیقی و حقوقی
  • امکان عقد قرارداد برای حداقل ۲۰ نفر از بیمه شدگان با همسر و فرزندان آنها
  • امکان استفاده از پوشش های تکمیلی و اضافی برای بیمه شدگان
  • ارائه گزارش سالیانه برای سرمایه تک تک بیمه شدگان
  • بهره مندی از  ۵۰٪ تخفیفات بیمه گری
  • پرداخت سرمایه فوت ( ۱۸ برابر حق مشارکت ) و سرمایه فوت حادثی (۵۴ برابر حق مشارکت ) بدون سقف تعیین شده به وراث بیمه شدگان
  • بازخرید و پرداخت سنوات به همراه اندوخته مازاد از همان سال اول به بیمه شدگان تا سن ۸۰ سالگی

بد نیست بدانید که پس از در نظر گرفتن حقوق ماهانه، جدول برنامه‎ریزی بیمه‎ای متناسب با شرایط هر یک از کارکنان تنظیم می‎شود.

برای آگاهی بیشتر از جدول برنامه‎‌ریزی بیمه‌‎ای و مزیت های بیمه عمر با طرح سنوات می توانید به وب سایت رسمی شرکت بیمه سامان و یا نمایندگان رسمی بیمه سامان مراجعه کنید.

 

photo_2023-09-03_11-43-13

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 166 views بار دسته بندی : بیمه های بازرگانی تاريخ : 3 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.