بیمه ویژه افزایش ۵ درصدی سود پلیمرسازان بورسی در فصل بهار - بیمه ویژه

افزایش 5 درصدی سود پلیمرسازان بورسی در فصل بهار

پس از تاخیر یک ماهه ، صورت های مالی پتروشیمی شازند اراک (نماد شاراک) نیز بر روی سایت کدال قرار گرفت تا کارنامه عملکرد پتروشیمی های تولید کننده محصولات پلیمری در بازار سهام به نمایش درآید.

بیمه ویژه ، سعید رشیدی، پتروشیمی اراک پیشتر افزایش میزان تولید وسودسازی را برای سهامداران خود نوید داده بود، اما سود سازی آن در سه ماهه ابتدایی ۱۴۰۲ تنها با یک درصد رشد رو به رو شد.

روندی که در برخی دیگر از پلیمری های بورسی مانند «مارون» ، «شکبیر» و «شجم» نیز دیده  شد.

این شرکت ها نیز تا پایان خردادماه ۱۴۰۲ با افت شدید سودسازی رو به رو شده اند.

آمارها نشان می دهد ، عملکرد این شرکت ها منجر به کاهش سودسازی صنعت نشده و با توجه به عملکرد خوب سایر نمادهای فعال در این گروه ، مجموعه سود سازی پلیمر سازان بورسی حدود ۵درصد رشد کرده است.

شناسایی سود ۱۸ هزارو ۲۴۰ میلیارد تومانی در صورت های مالی حسابرسی نشده ۱۱ پتروشیمی تولیدکننده محصولات پلیمری در حالی است که مجموع درآمدهای عملیاتی این گروه در محدوده بهار سال قبل مانده است.

در جدول زیر تغییرات درآمد و سودسازی ۱۱ شرکت پلیمر ساز بورسی بایکدیگر مقایسه شده است.

Capture

براساس ارقام موجود ، بهترین عملکرد درسود سازی به نمادهای «شگویا» ، «جم پیلن» و «شبصیر» تعلق می گیرد.

شرکت های تولید کننده مواد پلیمری در سال جاری با ریسک افزایش قیمت نهاده ، قیمت انرژی ، کاهش قیمت های جهانی و قیمت های داخلی رو به رو شده اند.

این موضوع در حالی بوده که شرکت ها نتوانستند میزان بهره وری خود را چندان بالاببرند .

از این رو، این شرکت ها برنامه هایی را برای سرمایه گذاری در تکمیل زنجیره تولید و فروش محصولات با ارزش افزوده بالارا در دستورکار خود قرار داده اند.

در کنار این موارد، با حضور ایران در جمع اعضای دائمی اجلاس شانگهای، شرایط برای افزایش صادرات و کاهش هزینه های مبادلاتی شرکت ها فراهم شده که این موضوع هم می تواند تا پایان سال تاثیر بسیار زیادی در میزان فروش و سودهای آنها داشته باشد.

در این راستا،طبق گفته مدیران صنعت ، منطقه ویژه مکران به عنوان سومین منطقه تولید محصولات پلیمری درحال راه اندازی است که کمک بسیار زیادی به افزایش صادرات ایران می کند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 165 views بار دسته بندی : بیمه های بازرگانی تاريخ : 14 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها