بیمه ویژه چرا تنوع نسلی در محیط کار مهم است؟ - بیمه ویژه

 

درهرمحل کسب کار و سازمانی، احتمالا کارمندانی از چهار نسل، از بومرهای نزدیک به بازنشستگی تا نسل Z تازه فارغ‌‌‌التحصیل شده را پیدا خواهید کرد. پرکردن این شکاف سنی می‌تواند رعب‌‌‌آور باشد، اما فرصتی است تا افراد در هر سنی از تجربیات منحصر به فرد یکدیگر بیاموزند.

لیندسی پولاک، متخصص کار و محیط کار با تمرکز بر تنوع نسلی، می‌گوید: کارفرمایان باید به محیط کار چند نسلی نه به عنوان یک چالش، بلکه به عنوان یک فرصت نگاه کنند. ما جهانی چند نسلی هستیم. ما یک اقتصاد چند نسلی هستیم.

پولاک می‌‌‌گوید، بنابراین اگر شما فقط در خصوص نیازها یا سبک ارتباطی یک یا دو نسل صحبت ‌‌‌کنید، فرصت‌‌‌های فوق‌‌‌العاده، خرد و هوش و ایده‌‌‌های فوق‌‌‌العاده را از دست داده‌‌‌اید.

ایجاد یک محل کار چند نسلی بسیار کارآمد است، زیرا نسل‌های مختلف نقاط قوت و ضعف خود را به میدان می‌آورند. در ادامه به چهار عرصه‌‌‌ای اشاره خواهد شد که این تفاوت‌ها می‌توانند مکمل یکدیگر برای افزایش بهره‌وری و همکاری در بین نسل‌ها باشند.

فناوری: نسل Z اولین نسل واقعا دیجیتال بومی است، بنابراین آنها به‌طور طبیعی با فناوری که می‌تواند برای کارگران قدیمی گیج‌کننده یا ناآشنا باشد، آشنا هستند. نسل‌های قدیمی‌‌‌تر می‌توانند برای کمک به سازگاری خودشان به نسل Z تکیه کنند، اما از طرفی نسل Z نیز می‌تواند به نوبه خود به همکاران ارشد خود برای مشاوره در مورد اینکه وقتی فناوری جواب نمی‌‌‌دهد چه کاری انجام دهند مراجعه کنند.

سبک‌های‌ ارتباطی: نسل‌‌‌های مختلف معمولا ازحالت‌‌‌های ترجیحی متفاوتی برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند، خواه صحبت کردن حضوری، تلفنی، از طریق ایمیل یا از طریق پیام Slack باشد. هیچ راهی ذاتا بهتر یا بدتر نیست، اما زمانی‌که دو شیوه ارتباطی متضاد در برابر یکدیگر قرار می‌گیرند، ایجاد تعارض آسان می‌شود.

اثبات و دفاع از خود: نسل Z به دلیل تمایل بیشتر به محیط کار، از جمله اولویت دادن به سلامت روان و عدم‌رضایت برای شرایط کاری نامرغوب، شهرت پیدا کرده است.

چاک آندروود، بنیان‌گذار و مدیر شرکت مشاوره نسلی  توضیح می‌دهد « برخلاف نسل‌‌‌های قبلی که وارد محل کار شدند و همه پیشنهادها را پذیرفتند، نسل Z در حال ورود است و برای اولین بار خواسته‌‌‌های زیادی دارد، از نظر انعطاف‌‌‌پذیری کار، زمان تعطیلات و بسیاری از موارد را مطرح می‌کند.»

دی‌‌‌اندبراون می‌‌‌گوید بر اساس اظهار شرکت TikTok قاطعیت در مورد آنچه می‌‌‌خواهند باعث شده است که نسل Z برچسب‌‌‌هایی مانند «لوس» یا «نیازمند» را از نسل‌‌‌های قدیمی‌‌‌تر دریافت کند.  او می‌‌‌گوید، اما نسل‌‌‌های قدیمی‌‌‌تر می‌توانند یک صفحه از کتاب نسل Z را بردارند و از درخواست آنچه از کارفرمایان می‌‌‌خواهند نترسند. صبر و وفاداری: شدت و حدت نسل Z هنگام درخواست، یک شمشیر دولبه است. البته خوب است که برای آنچه می‌‌‌خواهید پافشاری کنید، اما از طرفی می‌تواند به شغل و شرکت شما آسیب بزند که یک شغل را با اینکه هیچ عیب و نقصی ندارد رها کنید.

براون می‌گوید: باید به خاطر داشته باشید، همه چیز یک‌شبه تغییر نمی‌‌‌کند. احساس می‌‌‌کنم گاهی اوقات ما خیلی سریع حرف می‌زنیم خب، اگر این‌طور نیست، پس من این کار را نمی‌‌‌کنم. من دست از کار می‌‌‌کشم و شغل خود را ترک می‌‌‌کنم اما پیشرفت اندک و کوچک همچنان پیشرفت است.»

نسل Z می‌تواند از وفاداری شغلی نسل‌هایی مانند نسل X درس بگیرد و تشخیص دهد که ارزش دارد که طی یک دوره رشد در شرکت بماند. اشکال ندارد هر چیزی را که می‌‌‌خواهید مطالبه کنید، اما ممکن است به همه آن نرسید. آندروود توصیه می‌کند: چون ما در وضعیت موقتی قرار داریم که این حوزه به شدت به نفع کارمندان و کارفرمایان تغییر جهت می‌دهد و این پایان کار خواهد بود و نسل Z باید برای تقاضای بسته‌های شغلی واقع‌گرایانه آماده باشد.

آندروود همچنین می‌‌‌گوید که به تعمیم‌‌‌های گسترده درباره نسل Z با دیده تردید نگاه کنید. در حالی که ما می‌توانیم مشاهداتی انجام دهیم، باید آنها را همیشه با این واقعیت در نظر گرفت که نسل Z تنها چند سال است که در سن کار بوده است و فلسفه‌‌‌های کسب و کار و تاثیر طولانی‌‌‌مدت آن باید در نظر گرفته شود. آندروود می‌گوید: آنها هنوز در محل کار خیلی جدید هستند. ما هنوز نتوانسته‌‌‌ایم نقاط قوت و ضعفی که آنها به همراه دارند اندازه‌‌‌گیری کنیم.»
منبع


لاراولیستا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 96 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 10 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.