بیمه ویژه بیمه عمر یک ضرورت و الزام برای افراد جامعه - بیمه ویژه

بیمه عمر یک ضرورت و الزام برای افراد جامعه

بر اساس گزارش بیمه ویژه نقل از بیمه مرکزی بیمه های عمر و تامین آتیه در ایران هنوز شناخته شده نیست. در حالی كه در دنیا سهم بیمه عمر بالای ۵۶٫۸ درصد و در خاورمیانه بیش از ۲۴٫۴ درصد و در ایران تنها ۱۱ درصد از كل محصولات ارایه شده به بیمه عمر اختصاص دارد.

رئیس كل بیمه مركزی محمد ابراهیم امین در خصوص این سهم گفت: هنوز در ایران سهم بیمه عمر از مجموع محصولات مانند بیمه آتش‌سوزی، شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه مسئولیت و … بسیار عقب تر است.

وی بیان کرد : در ایران از سال ۸۳ بیمه عمر وارد كشور شد و در این مدت روند تقریبا مطلوبی از میزان بیمه‌های عمر صادر شده ایجاد شده است، با این حال از بیمه های صادر شده در كشورهای دیگر جهان بسیار عقب هستیم.

امین اظهار كرد: ضریب نفوذ بیمه مطابق آمار سال ۲۰۱۲ میلادی ۱٫۹ درصد است، این درحالی است كه ضریب نفوذ بیمه در جهان ۶٫۵ درصد و در منطقه ۱٫۴ درصد بوده است، بنابراین به رغم افزایش این شاخص در سال‌های اخیر میزان آن در مقایسه با سایر كشورها و متوسط جهانی پایین‌تر است.

پرتفوی بیمه ای كشور در سطح جهان از ۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۱ به ۱۰٫۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ رسیده كه بیانگر افزایش حدود ۵۲ درصدی آن نسبت به سال قبل است.

در شرایطی كه بیمه عمر و تامین آتیه می‌تواند به عنوان یک ابزار برای تامین آتیه بیمه شوندگان در دوران بازنشستگی محسوب شود و با دریافت سرمایه تجمعی در پایان دوره پرداخت حق بیمه، می توانند دوران بازنشستگی راحتی برای خود مهیا كنند اما مردم به دلیل عدم آگاهی كافی از این امكان، كمتر به سراغ بیمه عمر می روند حال آنكه در كشورهای پیشرفته این بیمه برای غالب مردم جامعه یك ضرورت و الزام به حساب می آید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 204 views بار دسته بندی :  عمر تاريخ : 23 دسامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.