بیمه ویژه آشنایی با بیمه شکست ماشین آلات - بیمه ویژه

زمانی که یک سری از ماشین آلات را در یک کارگاهی نصب می کنند و از آن استفاده می نمایند، آن ها را تحت پوشش بیمه شکست ماشین آلات می توانند ببرند. معمولاً ماشین آلات در کارگاه ها و کارخانه ها در زمان انجام کار مانند بویلر ها، ژنراتورها، ترانسفورماتورها، تجهیزات برقی فشار قوی، ماشین آلات کاغذی، ماشین های ابزار و غیره می توانند در بیمه شکست ماشین آلات قرار بگیرند.

این بیمه معمولاً خسارت هایی فیزیکی که به صورت غیر قابل پیش بینی و به صورت ناگهانی به ماشین آلات و ابزار مکانیکی و الکتریکی در داخل و خارج اتفاق می افتد ، جبران می نماید و یا تحت پوشش خود قرار می دهد . این بیمه جزو بیمه نامه تمام خطر می باشد  و تمام خسارت های فیزیکی به جزء آن هایی که به صورت استثنا در بیمه قید شده را پرداخت می کند .

خطرات تحت پوشش در این بیمه نامه

  1. اجرای اشتباه و نادرست در کار
  2. وجود عیب هایی در اقلام و یا در مواد اولیۀ آن و یا در ریخته گری
  3. طراحی نادرست ، ساخت و یا نصب آن ها که در موقع استفاده از ماشین آلات پدیدار شود و ضمانت کارخانه سازنده هم تمام شده باشد.
  4. به علت خرابکاری غیر گروهی
  5. واژگونی
  6. سقوط
  7. اشتباهات در قسمت روغن کاری و یا خنک کردن دستگاه
  8. شکست مکانیکی و یا الکتریکی
  9. نداشتن مهارت
  10. سهل انگاری و غفلت
  11. یخ زدگی دستگاه
  12. انفجار دیگ بخار و کم شدن آب در دیگ
  13. نوسانات برقی و اتصال کوتاه
  14. قطع برق و آب و گاز و هر سوختی

 

در این بیمه یک سری نکات ایمنی وجود دارد که در ادامۀ مطالب بیان می کنیم:

  1. پوشش های بیمه شکست ماشین آلات، بعد از نصب و راه اندازی عملکرد درست ماشین آلات، شروع خواهد شد.
  2. تمام هزینه های مربوط به رفت و برگشت و تعمیر به تعمیرگاه و یا تعویض قطعات ماشین آلات و اجرت های تعمیرات در پوشش بیمه قرار دارد.
  3. ماشین آلات بر طبق قیمت روز و معادل با قیمت ماشین آلات نو و یا حتی ارزش جایگزینی بیمه خواهد شد . اما زمانی که خسارتی کلی ببیند، قیمت کارکرده ماشین آلات ، با کسر فرانشیز آن پرداخت می شود و اگر یک سری خسارت های جزئی مانند تعویض قطعات و یا حتی قطعات تعویضی که بر طبق قیمت نو و یا ارزش جایگزینی آن محاسبه می شود و با کسر فرانشیز آن را پرداخت می کنند.
  4. بعضی مواقع دستگاه خسارت های مالی و یا جانی هم به افراد ثالث وارد می کند و یا اموالی که در اطراف آن وجود دارد ،به آن ها هم خسارت هایی را می زند که تحت پوشش بیمه ماشین آلات می باشد.
  5. اگر به دلیل خطرات تحت پوشش در بیمه نامه، ماشین آلات یک کارگاهی یا کارخانه ای دچار توقف از پیش تعیین نشده باشد، آن سود از دست رفته به علت توقف کارگاه، توسط یک بیمه نامه به نام بیمه عدم النفع ناشی از شکست ماشین آلات آن را جبران خواهد کرد.

نحوه خرید بیمه شکست ماشین آلات

با توجه به اینکه بیمه شکست ماشین آلات یکی از بیمه نامه هایی است که معمولاً تخصصی بوده و کمتر نمایندگی ها و یا شعب بیمه ای از جزئیات آن اطلاع دارند، این سوال برای ما پیش می آید که بیمه رو ازکی بخریم. این سوال مهمی است و یکی از راهکارها در این زمینه این است که با شرکت بیمه ای که در این زمینه خوش نام هست تماس بگیرید. از این شرکت بخواهید که یکی از نمایندگان بیمه یا کارگزارانی که در زمینه بیمه شکست ماشین آلات آگاهی خوبی دارند و از قبل نسبت به فروش تعدادی از این بیمه نامه ها اقدام نموده اند را به شما معرفی کنند. در نهایت کسب اطلاع از مواردی که در پرسشنامه باید تکمیل کنید می تواند به شما کمک کند تا بیمه نامه ای را متناسب با شرایط خود خریداری کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 280 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 1 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.