بیمه ویژه ۴۰ درصد زنبور عسل کشور تلف شدند - بیمه ویژه

مدیرعامل اتحادیه مرکزی زنبورداران ایران از تلفات ۴۰ درصدی زنبورهای عسل در زمستان گذرانی سال گذشته خبر داد و از مسئولان درخواست کمک فوری برای نجات زنبورهای باقی مانده با تامین نهاده‌های تولید به میزان کافی و با قیمت مناسب کرد.

به گزارش بیمه ویژه به نقل از ایلنا، میرمحسن موسویان با بیان اینکه زنبورستان‌های کشور در شرایط بسیار نامناسبی هستند، اظهار کرد: در زمستان گذرانی سال گذشته تلفات گسترده‌ای در زنبورستان‌های کشور اتفاق افتاد که دلیل آن برای سازمان دامپزشکی تا این لحظه ناشناخته است.

وی ادامه داد: آمار نشان می‌دهد که تا ۴۰ درصد از جمعیت زنبورهای عسل کشور تلف شده‌اند.

موسویان با اشاره به اهمیت زنبور عسل در گرده افشانی برای تولید محصولات گیاهی افزود: این اتفاق می‌تواند تهدیدی برای حفظ امنیت غذایی با کاهش تولید محصولات کشاورزی باشد.

به گفته وی؛ مهمترین کمک برای نجات جمعیت باقی مانده زنبورهای عسل کشور تامین نهاده‌های تولید با قیمت مناسب از جمله شکر مورد نیاز برای تغذیه کندوها است.

موسویان یادآور شد: نیاز فوری به شکر نه برای تولید عسل بلکه برای احیای کندوها با تقویت و زنده نگه داشتن زنبورهای کارگر و تخم ریزی ملکه است.

وی با تاکید بر اینکه ما برای این نیاز مهم بارها درخواست خود را به مسئولان داده‌ایم، گفت: آخرین پاسخ مسئولان وعده تامین شکر با قیمت صنف و صنعت بود که در صورت تحقق آن از توان مالی زنبورداران خارج است.

موسویان ادامه داد: مسئولان می‌گویند شکر را از ما گران می‌گیرید عسل را گران بفروشید، این در حالی است که نیاز فوری ما به شکر برای تولید عسل نیست و هدف نجات زندگی زنبورهای باقی مانده است.

موسویان معتقد است؛ زنبورداری زیر مجموع مشاغل کشاورزی محسوب می‌شود و تحویل شکر با قیمت مصوب به تولیدکنندگان این بخش قابل قبول نیست.

وی خشکسالی بهار سال جاری را تهدید بیشتر برای ادامه حیات زنبورهای باقی مانده دانست و بار دیگر از مسئولان خواست تا قبل از اینکه دیر شود با تامین نهاده‌ها از جمله شکر به میزان و قیمت مناسب به نجات زنبورها کمک کنند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 236 views بار دسته بندی : اخبار بیمه تاريخ : 12 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.