بیمه ویژه چگونه با بیمه تکمیلی، هزینه‌های مربوط به ایمپلنت دندان را دریافت کنیم؟ - بیمه ویژه

بیمه تکمیلی ایمپلنت

 

تعدادی دندان سفید همانند سرباز در دو ردیف به صورت خبردار کنار هم ایستاده‌اند. همه چیز به ظاهر خوب است؛ جز اینکه یک نفر برای همیشه نیست. جای خالی این دندان باعث بر هم خوردن نظم و شکل صف شده‌است و باید سریعا یک دندان جایگزین آن شود. بهترین راه، ایمپلنت است. اما این روش بسیار پرهزینه است؛ اما نه می‌توان به جای خالی این دندان و تأثیرش بر ظاهر فکر نکرد و نه می‌توان از پس هزینه‌های گران آن به راحتی برآمد. پس باید چه کار کرد؟ برخی به بیمه برای تامین هزینه های درمان و ایمپلنت فکر می کنند؛  آیا بیمه تکمیلی ایمپلنت وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال مهم با ما همراه باشید.

ایمپلنت چیست؟

اولین سؤالی که باید به آن پاسخ داد، اینکه ایمپلنت چیست؟ نمی‌خواهیم به صورت تخصصی وارد این بحث شویم، برای اینکه هم از موضوع این مقاله خارج است و هم اینکه خود ایمپلنت موضوع بسیار تخصصی است.

گاهی مشکلات دندان‌ها به قدری جدی می‌شود که چاره‌ای جز کشیدن آن وجود ندارد. در کودکی وقتی دندانی کشیده شود، جایگزین آن رشد خواهد کرد؛ اما در بزرگسالی دیگر جایگزین آن چیزی رشد نخواهد کرد. بهترین راه ایمپلنت و کاشت دندان است؛ دندان مصنوعی که کاملاً شبیه به یک دندان طبیعی خواهد بود. در این حالت، یک پین تیتانیوم جای دندان قرار می‌دهند و بعد روی آن تاج سفید رنگ شبیه به دندان اصلی و هم ساختار و هم ردیف با بقیه قرار می‌گیرد.

خدماتی که بیمه تکمیلی برای ایمپلنت دندان می‌دهد

 

برای کسب اطلاعات جامع در مورد بیمه تکمیلی و پوشش‌های آن به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/mag/what-is-supplementary-health-insurance/

ایمپلنت چه فوایدی دارد؟

در ادامه بهتر است که مهم‌ترین فواید ایمپلنت را هم بدانیم که شامل موارد زیر است:

  • ایمپلنت به استخوان فک پیچ می‌شود و دائم در داخل دهان خواهد ماند.
  • جای خالی دندان از دست رفته را پر می‌کند و زیبایی صورت و لبخند را به شما هدیه می‌دهد.
  • فرد دیگر به دلیل نداشتن دندان احساس خجالت نمی‌کند و اعتماد به نفسش بیشتر خواهد شد.
  • مشکلات خوردن، آشامیدن و تنفس ناشی از جای خالی دندان را از بین خواهد برد.
  • برای ایمپلنت نیازی به تراشیدن دیگر دندان‌ها نیست. در حقیقت در هنگام کاشت دندان، آسیبی به ساختار دهان و دیگر دندان‌ها وارد نمی‌شود.

هزینه ایمپلنت دندان؟

این واقعیت را باید پذیرفت که هزینه ایمپلنت دندان بسیار بالا است. البته عوامل مختلفی بر قیمت ایمپلنت دندان تأثیرگذار هستند که این عوامل شامل: جنس، کشور سازنده، نوع متریال، زمان کشت و همچنین تبحر پزشک هستند. پس نمی‌توان هزینه ثابتی برای این مساله بیان کرد. قیمت ساده‌ترین ایمپلنت و آن هم جنس ایرانی حداقل ۴ میلیون تومان است. البته ارزان‌تر هم وجود دارد؛ اما کیفیت خوبی ندارد و نگذاشتن آن خیلی بهتر از کاشتش است.

پوشش هزینه ایمپلنت

مساله و نگرانی اصلی، پوشش هزینه ایمپلنت است. باید گفت که به هر حال هرچقدر هم که ایمپلنت برای شخصی ضروری و واجب باشد؛ اما از نظر بیمه، عمل زیبایی به حساب می‌آید. وقتی عملی هم زیبایی باشد، بیمه هزینه آن را پوشش نمی‌دهد. البته بیمه عادی در حالت کلی هزینه‌های مربوط به کشیدن، پر کردن و چند عمل ساده دیگر را و آن هم در مراکز طرف قرارداد پوشش خواهد داد. بقیه موارد دیگر تحت پوشش بیمه نیستند و شخص باید از جیب خودش هزینه مربوط به آن را بپردازد.

بیمه تکمیلی ایمپلنت چیست؟

برخی وقتی متوجه‌ می‌شوند که بیمه عادی، هزینه‌های دندانپزشکی را پوشش نمی‌دهد؛ به امید پوشش هزینه‌هایی مانند ایمپلنت اقدام به خرید بیمه تکمیلی می‌کنند. مسئله اینجاست که هیچ بیمه تکمیلی ایمپلنت هم وجود ندارد. پس نمی‌توان با خرید بیمه تکمیلی، هزینه‌های مربوط به ایمپلنت را پوشش داد.

بیمه تکمیلی ایمپلنت انفرادی یا گروهی؟

البته ممکن است که شما از افرادی بشنوید که با استفاده از بیمه تکمیلی، هزینه‌های مربوط به ایمپلنت را پوشش داده‌اند. از این رو، این سوال در ذهنتان تداعی می‌شود که چنین چیزی چطور امکان دارد. باید گفت که بیمه تکمیلی ایمپلنت انفرادی هزینه‌های مربوط به این عمل را به هیچ وجه پوشش نمی‌دهد. حتی اگر در اثر حادثه‌ای، دندان خراب شود، باز هم بیمه تکمیلی هزینه‌های مربوط به ایمپلنت را جبران نخواهد کرد.

اگر به دنبال جبران و پوشش هزینه‌های این عمل هستید، باید اقدام به خرید بیمه تکمیلی ایمپلنت گروهی کنید. بیمه تکمیلی گروهی حداقل باید ۵۰ نفر باشند و حتماً باید شرکت یا سازمانی اقدام به این کار کند. البته خود مدیر شرکت باید درخواست بیمه تکمیلی ایمپلنت گروهی را به شرکت بیمه‌گر بدهد. مدیر شرکت می‌تواند سقفی برای پوشش بیمه تکمیلی ایمپلنت تعیین کند و بعد شرکت بیمه‌گر بر اساس میزان پوشش، حق بیمه را تعیین خواهد کرد.

خرید بهترین بیمه تکمیلی با پوشش ایمپلنت

 

کدام بیمه تکمیلی ایمپلنت گروهی را خریداری کنیم؟

تمامی شرکت‌های بیمه، دارای بیمه تکمیلی ایمپلنت به صورت گروهی هستند؛ اما تفاوت آن‌ها در تفاوت حق بیمه پرداختی است. حق بیمه هم بر اساس حداکثر میزان پوششی است که توسط مدیر شرکت درخواست می‌شود.

برگرفته از  مجله بیمه (https://bimeh.com/mag)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 245 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 12 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.