بیمه ویژه ورودخود سرانه افراد به عملیات اطفای آتش، مشمول حمایت بیمه‌ای نیست - بیمه ویژه

مدیرکل دفتر امور حقوقی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن تشریح شروط حمایت بیمه‌ای از همیاران طبیعت و نیروهای داوطلب مردمی برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی تاکید کرد: نیاز است که تمامی نیروهای داوطلب و اعضای سازمان‌های مردم نهاد شناسنامه همیاران طبیعت را داشته باشند.

به گزارش بیمه ویژه به نقل از ایسنا، اصغر احمدی با اشاره به اینکه بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان، همیاران طبیعت و نیروهای مردمی که در امر حفاظت از عرصه‌های طبیعی و محیط زیست به سازمان جنگل‌ها و سازمان حفاظت محیط زیست کمک می‌کنند، حمایت بیمه‌ای می‌شوند، اظهارکرد: بر این اساس اگر این نیروهای داوطلب و مردمی حین حفاظت از عرصه‌های طبیعی مصدوم شوند هزینه پزشکی، غرامت صدمه جسمی و نقص عضو به آنان تعلق خواهد گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه در این آیین‌نامه که طی سال گذشته به تصویب رسید، پیش‌بینی شده است که همیاران طبیعت و نیروهای مردمی درصورت فوت حین حفاظت از عرصه‌های طبیعی ازجمله اطفای حریق و… لقب ” فداکاران خدمت” بگیرند، تاکید کرد: البته حمایت بیمه‌ای از نیروهای داوطلب و مردمی تحت شرایطی انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور حقوقی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر اینکه نیروهای داوطلب مردمی برای اینکه مشمول این بند از آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان شوند باید در سامانه همیاران طبیعت ثبت‌ نام کنند و دارای شناسنامه همیاران طبیعت باشند، گفت: کلیه داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به آدرس www.frw.ir نسبت به ثبت‌ نام در سامانه همیاران طبیعت اقدام کنند.

احمدی ادامه داد: علاوه بر این نیروهای داوطلب و مردمی باید تحت مدیریت ادارات کل منابع طبیعی یا محیط زیست در استان‌های مختلف کشور نسبت به حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، خاموش کردن آتش و… وارد عمل شوند بنابراین اگر نیرویی خودسرانه و بدون اطلاع فرمانده عملیات، حین اطفای آتش وارد عمل شود مشمول حمایت بیمه‌ای نخواهد شد.

مدیرکل دفتر امور حقوقی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه نیروهای داوطلبی که پیش از تصویب این آیین‌نامه صدمه دیده‌ یا جان خود را از دست داده‌اند، مشمول این قانون نمی‌شوند، تاکید کرد: از کلیه نیروهای داوطلب و تشکل‌های مردمی درخواست می‌کنیم که هرچه زودتر نسبت به دریافت شناسنامه همیاران طبیعت اقدام کنند و برای انجام امور حفاظتی به‌ویژه اطفای آتش با ادارات استانی ما هماهنگ باشند.

طی سال گذشته پنج تن از نیروهای مردمی و داوطلب در جریان عملیات اطفای حریق جان خود را از دست دادند. تعدادی دیگر نیز آسیب دیده‌اند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 406 views بار دسته بندی : اخبار بیمه تاريخ : 29 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.