بیمه ویژه نصف بیمه‌شدگان تاکسیرانی، راننده تاکسی نیستند - بیمه ویژه

به گزارش بیمه ویژه به نقل از مهر، مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با برنامه «صبح و گفتگو» در مورد مبنای افزایش نرخ کرایه تاکسی در شهرهای مختلف گفتگوی تلفنی کرد.

ضامنی گفت: نرخ کرایه تاکسی بر مبنای شاخص‌هایی از جمله هزینه‌های مصرفی خودرو و مسافت طی شده تعیین می‌شود.

وی افزود: هر سال متناسب با تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی، پیشنهاداتی از سوی شهرداری‌ها به شوراهای شهر ارسال و بررسی‌های کارشناسانه انجام شده و بعد از تصویب در شورای شهر به فرمانداری‌ها ارسال و تأیید می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با بیان اینکه جور عقب ماندگی در سایر حوزه‌های حمل و نقل عمومی را باید تاکسیرانی بر دوش بکشد گفت: تاکسی در همه کشورها یک حمل و نقل نیمه خصوصی و لوکس محسوب می‌شود و حمل و نقل گرانی است.

ضامنی ادامه داد: در کشور ما به دلیل عدم توسعه یافتگی سایر بخش‌های حمل و نقلی، تاکسی به ناوگان شبه حمل و نقل همگانی تبدیل شده که همین باعث حساسیت بیشتر در قیمت گذاری این بخش و تمرکز دولت‌ها و شهرداری‌ها در این بخش شده در صورتی که نباید اینچنین باشد و باید یک نفر و دو نفر از این ناوگان استفاده کنند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور یادآور شد: حتی بعد از کرونا که یک نفر مسافر هم کم شد خیلی از شهروندان گلایه می‌کنند که چرا باید هزینه مازاد یک نفر را بپردازند که این موضوع، یک مقوله فرهنگی و متأثر از عقب ماندگی سایر بخش‌های حمل و نقلی است.

وی در مورد بیمه رانندگان تاکسی گفت: ما برای بیمه رانندگان تاکسی اعتبار جدیدی لازم نداریم اما متأسفانه از تعدادی که تأمین اجتماعی به ما اعلام کرده ۵۰ درصد راننده تاکسی نیستند و ما هم درخواست کردیم این افراد از بیمه حذف شوند اما با مقاومت وحشتناکی مواجهیم.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 387 views بار دسته بندی : حمل و نقل تاريخ : 29 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.