بیمه ویژه صنعت بیمه دارای دیتاهای ارزشمندی است - بیمه ویژه

بیمه ویژه، بهاره تاجرباشی،”مهدی سامری” درگفت وگوبا بیمه ویژه، گفت: دردهه اخیر قدرتمندترین مجموعه ها آنهایی هستند که صاحب اطلاعات باشند، درصنعت بیمه دیتاهای خیلی ارزشمندی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اطلاعات دریافتی ازمشتریان در صنعت بیمه به چند منظوراست، افزود: دریافت این اطلاعات به منظور بررسی سوابق خسارت واستفاده برای تبیین بیمه نامه است.

این کارشناس بیمه خاطرنشان کردکه، حساسیت بیمه مرکزی برای نگهداری درست از این اطلاعات به این دلیل است که این اطلاعات حریم شخصی افراد است یعنی بیمه گذاران با دادن یکسری اطلاعات از خود مواردی را که بخشی از مزیت رقابتی آنهاست به شرکت های بیمه ای منتقل می کنند. 

سامری تصریح کرد: بیمه گذاران اطلاعاتی همانند ابعاد کارخانه و ارزش دارایی های خودرا به شرکت های بیمه ای می دهند که حریم خصوصی افراد تلقی می شود بنابراین نگهداری از این اطلاعات به عنوان امانت بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه بیمه اعتماد به مردم می فروشد، ادامه داد: قرار براین است که بیمه ریسک را کنترل و خسارت را جبران کند اگر خود در جای دیگرریسکی جدید از طریق لو رفتن اطلاعات بیمه گذاران ایجاد کند به دور از کار حرفه ای است.

مدیرعامل  شرکت کارگزاری چتر آسایش، گفت:  اطلاعات شرکت های بیمه ای ابزار قدرتمند آنها است واگر شرکتی بتواند این داده ها  را به درستی نگهداری و داده کاوی کند بعد از یک دوره زمانی دارای کلان داده های بسیاری خواهد بود.

سامری ادامه داد: شرکت ها با دسترسی به این سطح از اطلاعات به مزیت های بسیاری در فروش و بیمه گری دست پیدا می کنند که می تواند قدرت زیادی به آنها بدهد.

وی با تاکید بر این نکته که صنعت بیمه صنعتی است که عملیات در آن به صورت زنجیره واربا بیمه اتکایی بهم متصل است، گفت: اگر اتفاقی برای داده های یک شرکت بیمه ای بیفتد، اعتبار کل صنعت بیمه لطمه می بیند.

این کارشناس بیمه اظهارکرد:استراتژی حفظ و نگهداری داده ها توسط مراکز تخصصی در سال های اخیردر دنیا  خیلی مورد استفاده است.

سامری بیان کرد: بخش فاوای بیمه مرکزی باید ظرفیت سنجی کند که آیا امکاناتی که بیرون از صنعت بیمه برای نگهداری دیتا وجود دارد کافی و از امنیت لازم برخوردار است؟ 

مدیرعامل شرکت  کارگزاری چترآسایش، گفت: اگر حادثه ای رخ دهد و وسعت حادثه اینقدر بزرگ باشد که بخشی از اطلاعات شرکت از بین برود وشرکت بیمه ای بخواهد بلافاصله خدمات ارائه دهد باید بتواند به اطلاعات جایگزین دسترسی داشته باشد.

سامری موضوع دیگردررابطه با داده های شرکت ها را نگهداری درازمدت اطلاعات مطرح کرد و افزود: بیمه مرکزی پروتکلی بر مبنی براینکه شرکت ها تا چه مدت باید داده های خودرا نگهداری کنند نداده است وشرکت ها سلیقه ای عمل می کنند.

وی اظهارکرد: نهاد ناظر می تواند یک پروتکل برای مدت زمان و نحوه نگهداری اطلاعات شرکت های بیمه ای تهیه کند و همچنین از فضای عمومی که برای نگهداری اطلاعات در کشور وجود دارد اعتبار سنجی کند و ببیند که اگر اطلاعات در بیرون از شرکت نگهداری شوند چه آسیب هایی به آنها واردمی شود.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 458 views بار دسته بندی : اخبار بیمه تاريخ : 25 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.