بیمه ویژه شرکت بیمه درپرداخت خسارت واحدهای آسیب دیده زلزله قطور اهتمام بیشتری داشته باشد - بیمه ویژه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: شرکت بیمه گذار تاکنون ۵٧٠ میلیارد ریال خسارت به واحدهای آسیب دیده از زلزله قطور از توابع شهرستان خوی پرداخت کرده است.

به گزارش بیمه ویژه به نقل از ایرنا؛ آیدین رحمانی روز یکشنبه در نشست با مسوولان بیمه دانا اظهار داشت: شرکت بیمه در پرداخت مانده خسارت واحدهای آسیب دیده در زلزله قطور باید اهتمام بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: ۴۱۰ واحد مسکونی نیز که نسبت به تشکیل پرونده دیر اقدام کرده اند، باید در خصوص پرداخت خسارت به آنها نیز شرکت بیمه ای طرف قرارداد پس از طی مراحل ارزیابی مجدد در کوتاهترین زمان نسبت به پرداخت خسارت اقدام کند.

رحمانی گفت: برای تسریع در روند بازسازی باید هرچه سریع تر تسهیلات در اختیار مردم قرار گیرد و مردم نیز پس از اخذ تسهیلات با همراهی بنیاد مسکن نسبت به احداث واحدهای مسکونی اقدام کنند.

روز یکشنبه – چهارم اسفندماه ۱۳۹۸ – ابتدا منطقه «قطور» و سپس «زرآباد» خوی با زمین‌لرزه نسبتا شدیدی لرزید که این امر در مجموع موجب مصدومیت حدود ۱۰۴ نفر، بستری شدن ۱۰ نفر، تلف شدن صدها راس دام، تخریب چهار هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به یکهزار واحد دیگر در روستاهای خوی و سلماس شد.

امدادگران و مسوولان آذربایجان‌غربی بلافاصله پس از زلزله اول در ساعت ۹:۲۲ راهی منطقه «قطور» شدند و ارزیابی میزان خسارت تا شامگاه همان روز ادامه داشت؛ تا اینکه در ساعت ۱۹:۳۰ زلزله نسبتا شدید دیگری به بزرگی ۵.۹ ریشتر «زرآباد» را لرزاند و خسارت‌های زلزله اول را دوچندان کرد؛ تا جایی که شبکه برق و مخابرات برای چند ساعت قطع شد اما در یک اقدام جهادی و پس از چند ساعت، زیرساخت‌ها دوباره در بامداد دوشنبه وصل شد.

زلزله دوم در «زرآباد» تنها چند مصدوم جزئی داشت اما تمرکز امدادگران و مسوولان بر روی آن موجب شد تا توزیع اقلام امدادی در بین زلزله‌زدگان قطور به فردای آن روز یعنی صبح روز «دوشنبه» موکول شود که متاسفانه برخی‌ها بلافاصله این تاخیر را در فضای مجازی به حساب نقصان کار گذاشتند. 

اما امدادگران، مسوولان و حتی نیروهای سپاهی و مرزبانی که از نخستین ساعات پس از وقوع زلزله اول در منطقه حضور داشتند، از روز دوشنبه به بعد به صورت جهادی کمبودها را یکی پس از دیگری رفع کردند و بسیاری از افراد مطلع اکنون بر این عقیده هستند که دست‌اندرکاران ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌غربی در این حادثه غیرمترقبه، سنگ تمام گذاشتند.  

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 497 views بار دسته بندی : آتش سوزی تاريخ : 29 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.