بیمه ویژه حضور چند شرکت جدید تحول بزرگی در صنعت بیمه رقم نمی‌زند - بیمه ویژه

یک عضو هیات مدیره شرکت بیمه پارسیان،حضورشرکت‌های بیمه‌ای جدید را امری مثبت دانست و افزود: وجود آنها منجر به ارتقاى کیفیت خدمات شده ودرکثرت، ایده‌هاى جدید مطرح می‌شود اما نمی‌توان انتظار داشت که تحول بزرگى با حضور ۳ یا ۴ شرکت بیمه جدید در صنعت بیمه کشور ایجاد شود.

بیمه ویژه، زهرا نامداری،”نادرصفاجو”، درگفت‌وگو با چابک‌آنلاین، تصریح کرد: در شرایط عادى بخش مهمى از تحول صنعت بیمه تابع تحولات اقتصادی و رشد تولید ناخالص داخلی است در صورتى که  در سال‌هاى اخیر بیشتر تابع تورم و افزایش ارزش تورمى سرمایه ها بوده است.

وی،گفت: شرکت‌های بیمه جدید برای حضور در بازار بیمه  و گرفتن سهم جدید یا سهمی که مورد انتظارشان است باید حرف تازه‌ای بزنند، اما شکی نیست که حضور شرکت‌های جدید در هر عرصه‌ رقابتی خوب است و منجر به نوآوری وبالارفتن رضایت بیمه‌گذاران می‌شود. 

این عضو هیات مدیره شرکت بیمه پارسیان، درخصوص حضور شرکت‌های بیمه‌ای دربازار سرمایه  سالجاری، بااشاره به ذات این بازار و نوسان موجود در آن گفت: این بازار همیشه برقرار است و فرصت‌هایی در آن وجود دارد که هر سرمایه‌گذار به اندازه تخصص و تحلیل خود می‌تواند از این بازار بهره‌مند شود.

وی، با بیان اینکه “بازارسرمایه در نگاه کوتاه مدت شاید جذاب به‌نظر نرسد، ادامه داد: بازدهی فرصت‌های موجود در بازارسرمایه با تحلیل کارشناسی و صبر حاصل می‌شود و شرکت‌های بیمه هم باید با دید بلندمدت به سرمایه‌گذاری در این بازار نگاه کنند.

به اعتقاد صفاجو،درقالب یک شرکت بیمه بازده گرفتن از بازار سرمایه خیلی ربطی به جوان بودن یا نبودن آن شرکت بیمه نداشته و بستگی دارد که مدیریت شرکت‌های بیمه‌ای ساختار سرمایه‌گذاری خود را چگونه طراحى کرده باشند.

وی،اذعان داشت: هر شرکتی که اهمیت بیشتری به ساختار و تشکیلات سرمایه‌گذاری خود داده و کارشناسان قوی‌تری را جذب کرده باشد، با تحلیل‌های عمیق تر، می‌تواند کسب سود بیشتری از بازارسرمایه هم داشته باشد.

وی، درخصوص شیوع پاندمی کرونا و تاثیر آن بر بیمه‌نامه‌های عمر گروهی اظهارکرد : اگر شرکت‌هاى  بیمه‌ با تحلیل اطلاعات کارشناسى به این نتیجه برسند  که ضریب خسارت پوشش این رشته بالا رفته حتما در نرخ‌های فنی خود تجدید نظر می‌کنند.

صفاجو،افزود: پس از شیوع ویروس کرونا شرکت‌های بیمه‌ای تلاش کردند که  بتوانند در این عرصه خدماتی را ارائه بدهند اما در بیمه‌نامه‌های عمر گروهی ، پوشش فوت به هر علت ، کرونا را هم پوشش می‌داد زیرا اگر هربیمه شده‌اى  به هر دلیلی فوت مى‌کرد سرمایه تعهد شده پرداخت مى‌شد.

این عضو هیات مدیره شرکت بیمه پارسیان، تاکید کرد: درصنعت بیمه خسارت از محل حق بیمه‌ها پرداخت می‌شود بنابراین اگر این منابع کمتر ازخسارت پرداختی باشد دربلند مدت امکان ارائه خدمات بیمه‌اى مناسب،  با مشکل مواجه مى‌شود.

صفاجو، افزود: درپوشش بیمه عمر گروهی و فوت به هر علت امکان دارد که ضریب خسارت شرکت‌های بیمه بالا برود و امید است که با روش‌های پیشگیری و واکسن ویروس کرونا مهار شود.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 243 views بار دسته بندی : اخبار بیمه تاريخ : 24 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.