بیمه ویژه حذف یکی از عوارض تحمیلی بر صنعت بیمه - بیمه ویژه

با پیگیری‌های سندیکای بیمه گران ایران برای نخستین بار رخ داد:

با پیگیری‌های مستمر حقوقی سندیکای بیمه گران ایران طی هجده ماه گذشته عوارض تحمیلی شورا و شهرداری یکی از کلانشهرها برای شرکت‌های بیمه حذف شد.

به گزارش بیمه ویژه به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، در یک روند حقوقی طولانی و پیچیده، سندیکای بیمه گران توانست در راستای دفاع از حقوق حقه اعضا، عوارض غیرقانونی تحمیلی یک کلانشهر برصنعت بیمه را، در هیئت رسیدگی به تخلفات شوراهای شهر ابطال نماید.
هیأت مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای شهر که بر اساس قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران فعالیت دارد، با شکایت دکتر کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ تشکیل جلسه داد و پس از استماع دفاعیات نمایندگان حقوقی این سندیکا و بررسی صدها صفحه مستندات، بصورت قطعی رای به ابطال مصوبات دریافت عوارض فوق الذکر داد.
براساس این گزارش شورای شهر کلانشهر مورد اشاره طی مصوباتی در سالهای ۸۳ و ۸۴، بصورت یکجانبه و خلاف مقررات، عوارضی را بر  شرکتهای بیمه فعال در این شهر وضع کرد که این موضوع فعالیت شعب شرکتهای بیمه در این شهر را با مشکل روبرو کرده بود و همواره پیگیریهای مستقیم و مستمر سندیکا و موسسات بیمه از این نهاد شهری بی نتیجه بود.
گفتنی است موضوع عوارض تحمیلی از مشکلات و نگرانی های بزرگ بیمه گران است که همواره بعنوان مانع جهت افزایش ضریب نفوذ و تحقق اهداف ملی صنعت بیمه مطرح است و بنابنظر کارشناسان حذف عوارض می تواند گام مهمی در راستای توسعه ضریب نفوذ بیمه باشد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 438 views بار دسته بندی : اخبار بیمه تاريخ : 11 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.