بیمه ویژه آیاقرارداد بیمه مربیان ورزش همگانی تا پایان سال نهایی میشود؟ - بیمه ویژه

به گزارش بیمه ویژه به نقل از ایرنا، افشین مولایی اظهار داشت: فدراسیون ورزش‌های همگانی طرحی را با نام زمستان فعال که شامل سه پروژه ملی بود، آماده کرد  که با حضور نمایندگان مجلس و معاون وزارت ورزش و جوانان از این طرح‌ها رونمایی شد.

وی افزود: لیگ تندرستی ایران برای نخستین بار با ظرفیت‌های فدراسیون ورزش همگانی و با رویکرد بازاریابی اجتماعی متناسب با شرایط کرونا پس از بررسی‌های عمیق کارشناسی، تعامل و همکاری با مدیران هیات‌های استانی طراحی، بررسی، آسیب شناسی و رفع نواقص آن انجام شد و این لیگ از یکم بهمن تا ۱۵ اسفند برگزار شد.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی یادآور شد: اصلی‌ترین هدف این لیگ مشارکت حداکثری اقشار مختلف مردم برای کاهش کم تحرکی در شرایط کرونا در برنامه هدفمند و بلندمت بود که با ارزیابی اولیه این طرح یکی از موفق‌ترین طرح‌های فدراسیون بود.  امید است در سالهای آینده با رفع نواقص و شرایط موجود این لیگ را با قدرت بیشتر ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: فعال سازی بیشتر بخش‌های متولی ورزش همگانی در سطح ملی، استانی و شهرستانی یکی دیگر از اهداف این طرح بود. همچنین ایجاد یک رقابت سازنده که مبتنی بر مشارکت حداکثری در حیطه ورزش سلامت محور بود در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها یکی دیگر از این اهداف محسوب می‌شد. شناسایی شهرستان‌ها و هیات‌های فعال که ظرفیت‌ها را بکار گرفتند از اهداف این طرح است. ویژگی‌های خاص طرح لیگ تندرستی امکان پایش مشارکت و نحوه فعالیت مخاطبان براساس منطقه جغرافیایی براساس گستره کشور است و ظرفیت‌های لیگ و رفع چالش‌ها برای انتشار ویدیو در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی وجود داشت.

مولایی ادامه داد: پایش آنی وضعیت مشارکت در هر استان و شهرستان براساس اطلاعاتی که در قالب داشبوردهای مدیریتی این طرح ایجاد می‌کرد نهایتا این طرح در زمان مورد نظر در یکم بهمن با توجیه کامل هیات‌های استانی آغاز شد و در ۱۵ اسفند به پایان رسید. در ۲۴ اسفند هم با حضور استان‌های برتر این لیگ مورد تجلیل واقع شد.

وی یادآور شد: چگونگی برگزاری این لیگ به این شکل بود که هر شهروندی در هر نقطه‌ای از کشور با ورود به سایت لیگ تندرستی ثبت نام کند و براساس پروتکل و فرآیندی که وجود داشت، روزانه فعالیت ورزشی مورد نظر را با کد مربوطه انجام  دهد و آن فایل را آپلود کند. براساس ارسال این فایل‌ها و ثبت آن در سامانه فدراسیون امتیازی به خود فرد، شهرستان و استان تعلق می‌گرفت و در پایان هر روز تعداد ویدیوها که مبتنی بر اجرای حرکات توسط اشخاص بود، بیانگر میزان مشارکت شهرستان و استان‌ها در سطح کشور بود.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی تصریح کرد: براساس ارزیابی انجام شده این لیگ توانست در سال آغازین خود بیش از ۷۰ هزار نفر مشارکت کننده داشته باشد که با توجه به شرایط کرونا این یک کار بسیار موثر بوده و توانسته در گام نخست سبب ایجاد نشاط مثبتی در سراسر کشور شود. به شکل روزانه و میانگین بیش از ۱۴ هزار نفر در این رویداد شرکت کردند.  در پایان استان‌های خراسان شمالی، سمنان و آذربایجان غربی به ترتیب مقام اول تا سوم لیگ تندرستی را از آن خود کردند.

وی خاطرنشان کرد: نکته حایز اهمیت این است که لیگ ملی امکان رصد کردن فعالیت های شهرستان‌ها را در اقصی نقاط کشور برای فدراسیون فراهم کرد و ۲۵ شهرستان پیشرو را شناسایی کردیم. این شهرستان‌ها متناسب با امتیازاتی که بدست آوردند عملکرد بسیار موفقی داشتند و از ۱۷ استان، این شهرستان‌ها براساس آمار ارسالی مشخص شدند. با توجه به اطلاعات میزان مراجعه کنندگان به طرح و میزان آگاهی بخشی به گونه‌ای بود که در روزهای پایانی میزان بیش از ۶۰ هزار شرکت کننده داشتیم که این رقم جذابی است که می‌تواند به عنوان یک سرمایه برای سال‌های آینده مورد استفاده واقع شود.

وی اضافه کرد: براساس رده‌های سنی که در این لیگ شرکت کردند اطلاعات و آمار ارزشمندی برای ما ایجاد شد و بیشترین آمار شرکت کنندگان در رده‌های سنی بین ۱۰ تا ۳۰ سال است و جوانان هستند و این امر نشان می‌دهد لیگ توانسته با جذابیتی که ایجاد کرده نسل جوان را به سمت خود هدایت کند. شرکت کنندگان ما از ۱۰ تا ۹۰ سال بوده  و این نشان می‌دهد لیگ چه طیف گسترده‌ای با توجه به طراحی مناسب فعالیت‌های ورزشی به خود جذب کرده است.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی خاطرنشان کرد: در بخش شهرستان‌ها کرمانشاه، بوکان و بجنورد شهرستان های اول تا سوم لیگ شدند. ۴۴۰ شهرستان در لیگ شرکت کردند که آمار قابل توجهی است. این نشان می‌دهد این لیگ می‌تواند تمام شهرستان‌ها را در خود داشته باشد و حرکت ملی را برای مشارکت کنندگان به وجود بیاورد. از بین ۴۴۰ شهرستان ۲۵۰ شهرستان را به شکل  فعال ارزیابی کردیم که نشان می‌دهد ۵۷ درصد شهرستان‌ها به شکل موثر در این رویداد شرکت کردند.

وی ادامه داد: امیدواریم با جلب توجه مدیران ارشد استان‌ها و حمایت جامع موثر از برگزاری رویدادهای ورزش همگانی زمینه مشارکت مردم فراهم شود. بحث بازی و نشاط کودکان طرح دومی بود که در زمستان  فعال وجود داشت و برای کودکان ۴ تا ۶ ساله برنامه ریزی شد و براساس پروتکل‌های اجرایی سه بخش پیش آزمون، اجرا و پس آزمون با مشارکت والدین قابل اجراست. ویدیوهای آموزشی مناسبی برای آگاهی بخشی به والدین و استفاده از آن در اجرای تمرینات مبتنی بر بازی مهیا شد و در اختیار والدین قرار گرفت. کودکان در مرحله پیش آزمون قرار گرفتند و نتایج این ارزیابی در اختیار والدین قرار گرفت.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی اظهار کرد: منتظریم تا این طرح به شکل آزمایشی به اتمام برسد و نتایج راهگشای آن امکان برگزاری لیگ کودکان را در سال آتی فراهم کند. امیدواریم چگونگی عقد قرارداد برای بیمه مربیان ورزش همگانی تا قبل از پایان سال نهایی شود و با توجه به ویژگی‌های این بیمه سال آینده پدیده‌ای مثل کرونا بوجود بیاید در پوشش بیمه ای تا حد قابل قبولی از آسیب‌های مربیان پیشگیری کنیم و آنان را تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار دهیم. امیدوارم این پروژه‌ها بخش های مغفول مانده ورزش همگانی را فعال کند و با کمک رسانه با آگاهی بخشی، مشارکت حداکثری در ورزش همگانی در سال ۱۴۰۰ داشته باشیم.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 599 views بار دسته بندی : اخبار بیمه تاريخ : 20 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.