بیمه ویژه سهام شرکت‌های بیمه‌ای مورد توجه افراد ریسک گریز است - بیمه ویژه

یک کارشناس بازار سرمایه، اظهارکرد: شرکت‌های بیمه‌ای به واسطه مسئولیت‌هایی که در جهت بازپرداخت دیون ناشی از ایفای تعهدات بیمه‌ای دارند، سرمایه گذاری نقد شونده‌ای انجام می‌دهند یعنی در دارایی‌های بلند مدت و غیرمولد سرمایه گذاری نمی‌کنند.

بیمه ویژه، بهاره تاجرباشی، “فردین آقا بزرگی” درگفت و گو با بیمه ویژه، گفت: عمده استقبالی که روی صنایع و شرکت های بورسی می شود به میزان اصلاح قیمتی که در ۶ ماهه دوم سال داشتند بر می گردد.

وی اظهارکرد: ساختار شرکت های بیمه ای از لحاظ روانی و عملکردی دامنه نوسان کوتاهترو افت های کمتری دارد به همان نسبت هم خیزش کمتری دارد و یکی ازگزینه هایی است که همواره مورد توجه فعالان بازار به خصوص افرادریسک گریزقرارمی گیرد.

این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: یکی از دلایل اقبال شرکت های بیمه ای در بازار سرمایه این نکته است که اسم بیمه از لحاظ روانی نسبت به سایر شرکت ها اطمینان خاطر بیشتری می بخشد.

وی اظهارکرد: شرکت های سرمایه گذاری در صنعت بیمه به دلیل لزوم نقد بودن پرتفوی و نقد شدن دارایی های سرمایه ای ناچارهستند که پرتفوی خودرامرتبا گردش دهند به همین اکثر درآمد ناشی از جریانات عادی وعملیات شرکت های بیمه ای ناشی از خرید و فروش سهام است .

این کارشناس بازارسرمایه، بابیان اینکه عمده شرکت های بیمه ای در بازار سرمایه خرید و فروش می کنند، گفت: به همین دلیل در سالجاری هم بازار سرمایه افزایش یا کاهش داشته باشد بازهم سود ناشی از خرید و فروش سهام در دستورکار شرکت های بیمه ای قراردارد.

آقابزرگی خاطرنشان کردکه، بازده سرمایه گذاری در شرکت ها به مقایسه روند گذشته و پیش بینی آینده برمی گردد و در اصلاح قیمتی که در سال ۹۹ بود، قسمت کمتری از این اصلاحات مشمول شرکت های بیمه ای شد و قسمت اعظم افزایش ها هم شامل این شرکت ها نبود.

وی با بیان اینکه سهام شرکت های بیمه ای دربازارسرمایه مخاطب و علاقه مندان خاص خود را جذب می کند، افزود: افرادی که تحمل ریسک پذیری پایین تری دارند به سمت این شرکت ها می روند اما سود کمتری هم بدست می آورند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 646 views بار دسته بندی : اقتصاد ایران تاريخ : 26 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.