بیمه ویژه بیمه مرکزی در خلق محصولات جدید از شرکت‌های بیمه‌ای جلوتر بوده است - بیمه ویژه

یک عضو هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی امین، اظهار داشت: برای ایجاد طرح‌های جدید بیمه‌ای باید فرهنگ هر کشور را در نظر گرفت و برای اجرایی شدن طرح راننده محور شدن بیمه شخص ثالث نیاز است که با گذشت زمان دوراندیشی‌هایی انجام شود.

بیمه ویژه، زهرا نامداری،”فرشید پورکاویان”، در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، راننده محور شدن بیمه شخص ثالث را یک قانون دانست که همزمان یک کار تخصصی و فنی بیمه‌گری براساس ریسک هر شخص می‌تواند باشد.

وی، در خصوص علت به نتیجه نرسیدن طرح راننده محور شدن بیمه شخص ثالث در سال ۹۹، گفت: شاید یک مقدار زیرساخت‌های نرم‌افزاری این کار فراهم نبود که به واسطه آن بتوان اطلاعات هر فرد را ثبت کرد تا در نقل و انتقالات هر شخص یک وضعیت اعتباری داشته باشد.

این عضو هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی امین، افزود: از سوی دیگر شاید عدم آمادگی شرکت‌های بیمه هم در این بین مطرح بوده و همچنین پذیرش عمومی نسبت به راننده محور شدن بیمه شخص ثالث یک مقدار کم بوده است.

پورکاویان، توضیح داد: بسیاری از طرح‌های بیمه‌ای در جوامع مختلف ایجاد می‌شود اما باید فرهنگ آنجا را هم در نظر گرفت بعنوان مثال در کشورهای پیشرفته هر شخص وسیله نقلیه خود را استفاده می‌کند و یا در نهایت یک نفر دیگر از ان استفاده می‌کند اما در کشور ما از یک وسیله نقلیه ممکن است افراد متعددی استفاده می‌کنند.

به اعتقادی وی، نیاز است که طرح راننده محور شدن بیمه شخص ثالث با تدبیر بیشتر، با گذشت زمان و با یک دوراندیشی‌هایی انجام شود تا مشکلاتی در اجرای آن ایجاد نشود.

این عضو هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی امین، اظهار داشت: محصولات جدید بیمه‌ای باید از سمت شرکت‌های بیمه‌ای معرفی شود و بیمه مرکزی بعنوان مقام نظارتی اصلاحات را انجام دهد، درعین حال این مساله مانع از این نیست که بیمه مرکزی هم به حوزه نوآوری محصولات جدید بیمه‌ای ورود نکند.

پورکاویان معتقد است که خلق و تولید محصول جدید بیمه‌ای شناسایی نیاز بازار توسط شرکت‌های بیمه است که پس از تولید طرح باید آن را برای ویرایش به بیمه مرکزی بفرستند اما در زمینه خلق محصولات جدید بیمه مرکزی یک گام جلوتر از شرکت‌های بیمه‌ای بوده است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 467 views بار دسته بندی : اتومبیل تاريخ : 24 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.