بیمه ویژه به کودکان کمک کنید احساسات را تشخیص دهند - بیمه ویژه

یادگیری، شناسایی و ابراز احساسات به شیوه ای مثبت به بچه ها کمک می کند تا مهارت های مورد نیاز برای مدیریت موثر در آنها ایجاد شود. در این مقاله یــــاســــان نکاتی را در مورد چگونگی تشویق فرزند خود برای ابراز احساسات ارائه می کند.

 

چرا درک احساسات در کودکان مهم است؟

کودکان با بسیاری از احساسات مشابه بزرگسالان برخورد می کنند. کودکان نیز مانند بزرگسالان احساسات پیچیده ای را تجربه می کنند. آنها ناامید ، هیجان زده ، عصبی ، غمگین ، حسود ، ترسیده ، نگران ، عصبانی و خجالت زده می شوند.

 

با این حال ، کودکان معمولاً واژگانی ندارند تا در مورد احساسات خود صحبت کنند. در عوض آنها احساسات خود را به شیوه های دیگر بیان می کنند.

 

کودکان می توانند احساسات خود را از طریق حالات چهره ، از طریق بدن ، رفتار و بازی خود بیان کنند. گاهی اوقات ممکن است احساسات خود را به شیوه های فیزیکی ، نامناسب یا مشکل ساز نشان دهند.

 

از لحظه به دنیا آمدن بچه ها ، آنها مهارت های احساسی مورد نیاز برای شناسایی ، بیان و مدیریت احساسات خود را شروع می کنند. آنها نحوه انجام این کار را از طریق تعاملات اجتماعی و روابط خود با افراد مهم زندگی مانند والدین ، ​​پدربزرگ و مادربزرگ و مراقبان شان یاد می گیرند.

 

پدر و مادر بودن به این معنی است که شما نقش بسیار مهمی در درک احساسات و رفتارهای کودکان دارید. به کودکان باید نشان داده شود که چگونه احساسات خود را به شیوه های مثبت و سازنده مدیریت کنند.

 

هنگامی که بچه ها یاد می گیرند احساسات خود را در دوران کودکی مدیریت کنند ، در آینده منجر به نگرش و رفتارهای مثبت می شود. کودکانی که روشهای سالم برای بیان و کنار آمدن با احساسات خود را یاد می گیرند ، بیشتر احتمال دارد:

  1. همدل باشند و از دیگران حمایت کنند
  2. در مدرسه و حرفه خود عملکرد بهتری داشته باشند
  3. روابط مثبت و ثبات بیشتری داشته باشید
  4. از سلامت روان و رفاه خوب برخوردار باشند
  5. مشکلات رفتاری کمتری نشان دهند
  6. انعطاف پذیری و مهارت های مقابله ای را توسعه دهند
  7. احساس صلاحیت ، توانایی و اعتماد به نفس بیشتری کنند
  8. احساس مثبت نسبت به خود داشته باشید

 

چگونه به فرزندم در پرورش مهارت های عاطفی کمک کنم؟

در اینجا برخی از راه هایی است که می توانید به فرزند خود کمک کنید تا احساسات خود را بیاموزد و بیان کند آمده است:

  • نشانه ها را شناسایی کنید: گاهی اوقات تشخیص احساسات دشوار است. با نگاه کردن به زبان بدن کودک ، گوش دادن به صحبت های او و مشاهده رفتارهای او ، احساسات او را کنترل کنید. تشخیص احساسات آنها و دلایل آن به این معنی است که می توانید به آنها کمک کنید این احساسات را بهتر شناسایی ، بیان و مدیریت کنند.
  • پشت هر رفتاری یک احساس نهفته است: سعی کنید معنی و احساسی که در پس رفتار فرزندتان وجود دارد را درک کنید. هنگامی که می دانید چه چیزی باعث این رفتار می شود، می توانید به فرزند خود کمک کنید تا راه های دیگری برای ابراز این احساس پیدا کند.
  • احساسات را نام ببرید: به کودک خود کمک کنید احساسات خود را نامگذاری کند. نامگذاری احساسات اولین قدم برای کمک به کودکان در یادگیری تشخیص آنها است. این به کودک شما امکان می دهد واژگان احساسی را توسعه دهد تا بتواند در مورد احساسات خود صحبت کند.
  • احساسات دیگران را شناسایی کنید: فرصت های زیادی برای شناسایی احساسات دیگران فراهم کنید. ممکن است از فرزند خود بخواهید در مورد احساسات دیگران فکر کند. کاریکاتورها یا کتابهای تصویری یک راه عالی برای بحث در مورد احساسات هستند و به بچه ها کمک می کند چگونه احساسات دیگران را از طریق حالات چهره تشخیص دهند.
  • الگو باشید: بچه ها احساسات و نحوه ابراز مناسب آنها را با مشاهده دیگران یاد می گیرند. به فرزند خود نشان دهید که در مورد موقعیت های مختلف چه احساسی دارید و چگونه با این احساسات برخورد می کنید.
  • تحسین و تشویق کنید: وقتی فرزندتان در مورد احساساتش صحبت می کند یا آن را به شیوه ای مناسب بیان می کند ، او را تحسین کنید. این نه تنها نشان می دهد که احساسات طبیعی هستند و صحبت کردن در مورد آنها اشکالی ندارد ، بلکه رفتار را تقویت می کند.
  • به احساسات فرزند خود گوش دهید: از کودک خود برای شناسایی و ابراز احساسات خود حمایت کنید تا شنیده شود. هنگامی که احساسات کودک دیده و شنیده نشود، اغلب به شیوه های ناسالم بیان می شود.

 

گاهی اوقات بچه ها کلماتی برای بیان احساس خود ندارند و ممکن است این احساسات را به شیوه ای مشکل ساز نشان دهند.

کودک شما ممکن است هنگام عصبانیت یا ناامیدی اسباب بازی ها را پرتاب کند. آنها ممکن است پس از یک روز هیجان انگیز به سختی با هم کنار بیایند. از این فرصت برای یادگیری استفاده کنید تا به فرزند خود بیاموزید که احساسات خود را به شیوه ای مثبت بیان کند. شما نقش مهمی در رشد عاطفی فرزند خود دارید. کمک به کودک برای شناسایی احساسات خود اولین قدم برای کمک به او در مدیریت احساسات است. کودکانی که قادر به شناسایی ، درک ، بیان و مدیریت طیف وسیعی از احساسات هستند ، مزایای بلند مدتی را برای سلامت روان و رفاه خود تجربه می کنند.

 

مرکز مشاوره یاسان با داشته بهترین متخصصان روانشناسی کودک در غرب تهران ( شهرک غرب و سعادت آباد) و با سابقه طولانی در این زمینه آماده ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره به صورت حضوری و آنلاین است. برای دریافت وقت مشاوره می توانید از طریق سایت یاسان به آدرس www.yasanclinic.ir مراجعه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 468 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 16 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.